خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۸۲۷۵۶۰
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹

شاهپور قنبری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تصفیه‌خانه‌های مدول دو شهرک صنعتی بزرگ شیراز، خرمبید و جهرم در آستانه بهره‌برداری قرار دارد و با به مدار آمدن آن‌ها درصد اتصال واحدهای صنعتی به تصفیه‌خانه افزایش خواهد یافت.

وی افزود: هم‌اینک تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی آب باریک، بزرگ شیراز و آباده، سروستان، داراب، ملوسجان، سپیدان، شهید مصلحیان کازرون، نورآباد، جهرم، منطقه ویژه کازرون، خرمبید ارسنجان و اقلید یک در حال فعالیت است.

قنبری با بیان این‌که طرح استحصال پساب در شهرک صنعتی بزرگ شیراز ازجمله طرح‌های در دست اجرا است، گفت: شهرک‌های صنعتی فارس رتبه نخست را بین شهرک‌های کشور در زمینه تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در حال اجرا به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 500 واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان به تصفیه‌خانه فاضلاب متصل شده‌ است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه انجام فعالیت‌های زیست‌محیطی را به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم در این شرکت عنوان و اظهار کرد: بر این باور هستیم که توسعه پایدار در شهرک‌های صنعتی بدون حفظ محیط‌زیست محقق نمی‌شود.

قنبری با بیان این‌که برای دستیابی به شرایط مطلوب زیست‌محیطی تمهیدات و برنامه‌ریزی مناسبی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان در نظر گرفته ‌شده است، گفت: مکان‌یابی شهرک‌های صنعتی با توجه به ملاحظات زیست‌محیطی انجام و ارزیابی زیست‌محیطی پیش از احداث شهرک‌های صنعتی انجام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها