خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۸۲۷۵۶۱
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بعدازظهر امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه فرش فارس در گفت‌وگو با خبرنگاران اجرای برنامه‌های توسعه بازار را اولویت اصلی کنسرسیوم و خوشه فرش دستباف این استان اعلام کرد و اظهار داشت: از طرح‌ها و برنامه‌ها در زمینه توسعه بازارهای داخلی و صادراتی حمایت می‌شود.

شهرام کمال‌زاده با اشاره به جایگاه برتر این استان در تولید فرش دستباف بیان داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، با اختصاص یارانه و مشوق‌ها، از حضور اعضای کنسرسیوم فرش فارس در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حمایت و بسترهای لازم را برای عرضه مناسب دست‌بافته‌های تولیدی در بازارهای صادراتی و داخلی فراهم می‌کند.

معاون شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: با ایجاد و راه‌اندازی مرکز تحقیق، توسعه و تولید فرش و گبه ارگانیک و مرکز احیا و مستندسازی نقوش در خوشه فرش فارس و فعالیت این مراکز در سه ماه اخیر، شاهد تحول‌های مناسبی در زمینه فرش دست‌بافت خواهیم بود.

وی در ادامه از تشکیل سه کنسرسیوم (مشارکت) صادراتی در خوشه فرش فارس خبر داد و گفت: این کنسرسیوم‌ها در سه بخش صادرکنندگان پیشرفته، صادرکنندگان درحال‌توسعه و متوسط و کنسرسیوم فرش فیروزآباد به‌عنوان مهم‌ترین قطب تولید فرش فارس، ایجاد شده است.

کمال‌زاده با اشاره به فعالیت 14 خوشه فرش در کشور و تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی فرش در این خوشه‌ها گفت: مدیریت کنسرسیوم‌های صادراتی خوشه‌های فرش کشور به خوشه فرش فارس محول شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها