خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۸۲۷۵۶۹
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹

شاهپور قنبری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای حضور اعضای کنسرسیوم صادراتی گلاب و عرقیات گیاهی میمند در نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در عمان اظهار داشت: در مذاکرات تجاری اعضای این کنسرسیوم با طرفین تجاری عمانی و برخی شرکت‌های فعال در کشورهای حوزه خلیج‌فارس بستر مناسبی برای افزایش صادرات گلاب، عرقیات و اسانس‌های گیاهی فراهم شد.

وی با اشاره به مذاکره کنسرسیوم با شرکت Muscat Water از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید آب‌معدنی و نوشیدنی در عمان  گفت: در مذاکره با مدیرعامل این شرکت که علاوه‌بر عمان در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس دارای نمایندگی فروش است مقرر شد به‌زودی نمایندگان این شرکت از ظرفیت‌های موجود در میمند بازدید و در مورد نحوه صادرات و نیز محصولات موردنیاز برای ارسال، تفاهم و قرارداد منعقد شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از علاقه‌مندی مسؤولان این شرکت برای تولید محصول گلاب با برند این شرکت خبر داد و تصریح کرد: مقرر شد در این زمینه نیز اعضای کنسرسیوم، بررسی‌های خود را انجام و نتایج را به‌طرف عمانی اعلام کنند.

وی در ادامه از ابراز تمایل شرکت A’ Sarooj Foods که دارای یک شبکه توزیع در سراسر عمان و سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس است برای خرید و توزیع  محصولات کنسرسیوم گلاب و عرقیات میمند خبر داد و اظهار داشت: مقرر شد مسؤولان این شرکت نیز به‌زودی از توانمندی‌های کنسرسیوم بازدید و در مورد راه‌های ارتقای تبادلات مذاکره کنند.

قنبری در ادامه با اشاره به نتایج بررسی‌های کنسرسیوم صادراتی میمند برای حضور در بازار عمان تصریح کرد: رقبای عمده در گیاهان دارویی کشورهای چین و هند و در محصول گلاب کشور لبنان است که با توجه به کیفیت بالای محصولات گلاب و عرقیات گیاهی میمند، با بازاریابی صحیح و تبلیغات مناسب و تولیدات باکیفیت می‌توان سهم عمده‌ای از بازار این کشور را به تولیدات فارس اختصاص داد که برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی گسترده‌ای در سرلوحه فعالیت‌های کنسرسیوم قرار گرفت و شرکت شهرک‌های صنعتی نیز حمایت‌های خود را انجام خواهد داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر حمایت به‌منظور توسعه فعالیت‌های این کنسرسیوم تأکید کرد و بیان داشت: با توجه به راهبرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای تحقق اقتصاد مقاومتی، این کنسرسیوم، به‌عنوان سومین کنسرسیوم صادراتی فارس می‌تواند نقش مهمی در توسعه صادرات غیرنفتی داشته باشد.

وی بابیان اینکه پیش‌ازاین و در سال‌های گذشته با حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی خوشه صنعتی گلاب و عرقیات گیاهی در منطقه میمند فارس تشکیل و در مرحله توسعه‌یافتگی قرار گرفت، اضافه کرد: وجود 67 واحد سنتی و صنعتی در زمینه تولید گلاب و 60 نوع  عرقیات گیاهی بستر مناسبی برای فعالیت این خوشه فراهم کرد و با فعالیت این خوشه دستاوردهای مهمی در حوزه‌های بخش‌های توسعه بازار داخلی و خارجی، ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات و ارتقای سطح فنّاوری واحدهای عضو خوشه صنعتی انجام شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس در ادامه با اشاره به تشکیل 30 جلسه با ذی‌نفعان خوشه گلاب و عرقیات گیاهی میمند فارس برای تشکیل کنسرسیوم صادراتی گفت: با توجه به اهداف تشکیل این کنسرسیوم در ارتقای صادرات محصولات، تاکنون تعدادی از تولیدکنندگان صنعتی و سنتی منطقه میمند  به عضویت کنسرسیوم درآمده‌اند.

قنبری با اشاره به خدمات حمایتی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از این کنسرسیوم ادامه داد: یکی از مهم‌ترین الزامات اعضای این کنسرسیوم برای حضور در بازارهای خارجی ایجاد بسترهای لازم برای عرضه محصولات با یک برند مشترک بود که با برگزاری جلسات مختلف، زمینه ثبت برند مشترک فراهم و به‌زودی محصولات با برند مشترک عرضه خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها