رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: بسیج می تواند با ورود به عرصه طنز، اثربخش باشد و تئاترهای فاخر را به جامعه عرضه کند.
کد خبر: ۸۸۲۷۵۷۳
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، غلامرضا منتظری در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج در بندرعباس با تاکید بر ضرورت توجه جامعه هنری و نگاه مسئله محور نسبت به نیازهای اجتماعی و فرهنگی کشور بیان داشت: سهم جامعه هنری در پاسخگویی به نیازهای اساسی کشور باید بیش‌از گذشته شود.

منتظری عنوان کرد: اگر بر سر سفره فرهنگ غذای خاصی را بگذاریم بی‌شک بخش قابل‌توجهی از آن ضعیف خواهد شد و نیاز هست بر اساس نیازهای مخاطب در عرصه نگارش نمایشی توجه مجددی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اگر دفاع مقدس را به کتابی تشبیه کنیم که هشت فصل درخشان دارد که بیشترین نگاه آن به فصل اوج، ایثار  و شهادت است ولی نباید از هفت فصل قبل که پایه و اساس فصل هشتم است غافل شد.

وی افزود: باید این واقعیت را بپذیرید که امروز زمینه ترک‌خورده‌ی جامعه عطش طنز دارد و بسیج نباید از ورود به عرصه طنز سالم و اثربخش پرهیز کند، هنرمندان ما باید به این عطش اجتماعی توجه و به آن پاسخی شایسته دهند که اگر چنین نکنیم طنزی نامناسب این جایگاه را پر خواهد کرد.

منتظری عنوان کرد: پس از گذشت دوازده دوره از این جشنواره مشخص است که گام‌های بزرگی در این مسیر برداشته‌شده است ولی اگر به همین قانع شویم سرآغاز توقف ما است.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان حاضر در این جشنواره باید همواره در عرصه علم و تجربه به پله بالادستی فکر کنند و احساس فقر در این زمینه کنند تا بدان جا که بایست برسند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور تأکید کرد: نقد را باید نردبان صعود قلمداد کرد، اگر یک متولی فرهنگی پنجره افکارش را به‌سوی نسیم اندیشه‌ها در نقدهای ادبی ببندد بی‌شک توقف خواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید برای چشم‌انداز هنر اندیشه‌ای کنیم، گفت: در افق 1444 سهم ما کجاست اگر قله فتح مشخص نباشد مسیر انحرافی است و به باور من جشنواره‌های متعدد نه‌تنها در طی این سه دهه پلکان صعود نبودند بلکه بیشتر به ترمیم و بازسازی یک پله مبادرت کرده‌اند که متولیان هنر تئاتر باید نگاه خود را به قله معطوف کنند و هر جشنواره را به مثال پله‌ای در نظرگیرند.
ارسال نظرات