خبرهای داغ:
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر فارس گفت: اجرا و احیای امربه‌معروف و نهی از منکر رمز ماندگاری اسلام و نظام است.
کد خبر: ۸۸۲۷۵۷۷
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶

سلیمان مهدوی بعدازظهر امروز در همایش سالانه امربه‌معروف و نهی از منکر مسؤولان اقلید که با حضور امام‌جمعه، فرماندار، نماینده، فرماندهان نظامی و انتظامی، معاون فرماندار، مسؤولان شهرستانی و ... در سالن اجتماعات اتاق اصناف این شهرستان برگزار شد با گرامیداشت یاد شهدا به‌ویژه شهدای انقلاب، دهه مبارک فجر را ارج نهاد.

وی به عمر بیش از 38 سال نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: قدر این نظام که بر پایه اسلام ناب محمدی بنا شده است را باید بدانیم و در راستای صیانت و حفظ و قدرت هرچه بیشتر آن بکوشیم.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر فارس تشکیل حکومت اسلامی، رسیدن به عدالت، امنیت و تعادل، مقابله با ظلم و ستم، ساماندهی امور مردم و... را ازجمله اهداف نظام و انقلاب خواند و تصریح کرد: تنها در سایه احیا و اجرا امربه‌معروف و نهی از منکر این اصول تحقق می‌یابد.

مهدوی با اشاره به 220 هزار شهید و سختی‌هایی که برای پیروزی انقلاب به ملت مسلمان وارد شد و بابیان اینکه نظام اسلامی به‌سختی به دست آمده است بر لزوم مدیریت و درایت برای صیانت از آن تأکید کرد و گفت: مسؤولان و مدیران باید طوری رفتار کنند که موجب بقا و استحکام این نظام شوند.

وی به اهمیت و نقش امربه‌معروف و نهی از منکر در زندگی فردی، اجتماعی و... اشاره و بیان کرد: با توجه به فرمایش و تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری به این فریضه باید تمام تلاش خود را برای احیای آن به‌کار برده و زمینه و بستر لازم را فراهم کنیم.

مهدوی همچنین از برتری و اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر در برابر سایر فرایض دینی سخن گفت و عنوان داشت: احیای امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه تمام مردم و مسؤولان است.

این مسؤول به پیشینه مذهبی اقلید اشاره و با اشاره به برخی آمارها در زمینه‌های مختلف عنوان کرد: از این آمارها می‌توان ارزش و اهمیت اجرا و تحقق ارزش‌ها و احکام دینی را درک کرد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر فارس بابیان اینکه باید نسبت به یکدیگر آینه باشیم بر عدم بی‌تفاوتی نسبت به هم و نفرت به گناه و... تأکید کرد و گفت: باید برای ارتقای هرچه بیشتر تعالی کوشید.

مهدوی در پایان سخنان خود بابیان اینکه اجرا و احیای امربه‌معروف و نهی از منکر رمز ماندگاری اسلام و نظام است، به قوانین مربوط به آن اشاره و با تأکید بر لزوم حمایت و همراهی مسؤولان در این راستا، نقش و مشارکت مردم را لازم و ضروری خواند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها