خبرهای داغ:
سرپرست دانشگاه شیراز گفت: بیشترین دانشمندان یک درصدی آی اس آی مربوط به بخش شیمی دانشگاه شیراز است.
کد خبر: ۸۸۲۷۵۸۳
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲

ابراهیم گشتاسبی‌راد بعدازظهر امروز در همایش هم‌اندیشی دانشمندان برتر کشور در شیراز با اشاره به اینکه با راه‌اندازی بخش شیمی دانشگاه شیراز رشد بسیاری در افزایش سطح علمی و دانش کشور به وجود آمده است و بیشترین دانشمندان یک درصدی آی اس آی مربوط به بخش شیمی دانشگاه شیراز است اظهار داشت: به برکت خودباوری در دانشگاه شیراز به‌ویژه در بخش شیمی شاهد قسمت اعظم دانشمندان یک درصدی آی اس آی از این دانشگاه در کشور بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در اکوسیستم خلقت همه‌چیز باطل نیست و در مبانی دینی خداوند هرکس را دوست دارد عقل او را کامل می‌کند و در این راستا دانشمندان و صاحبان خرد و اندیشه موردتوجه قرار می‌گیرند.

سرپرست دانشگاه شیراز با تأکید بر اینکه در این همایش شاهد حضور دانشمندان یک درصدی برتر آی اس آی دنیا هستیم، افزود: اگر در رقابت‌های بین‌المللی تنها به تولید مقاله و برتر بودن فکر کنیم و از تفکرات نجات‌بخش بشریت از طریق افزایش علم که بسیاری از دانشمندان در این راستا حرکت می‌کنند به دور باشیم کار ما معنا و مفهومی نخواهد داشت.

گشتاسبی‌راد تصریح کرد: حاصل عمر دانشمندان و فرهیختگان باید تبدیل به محصول شود تا رنج بشریت را کاهش دهد و زمینه رشد، توسعه و خودباوری را در جامعه به وجود ‌آورد.

وی بیان داشت: توجه به رشد، پیشرفت، اخلاق علمی و انسانی از دیگر مواردی است که در دانشگاه‌ها باید نهادینه شود و نیز دانشگاه در انتخاب اعضای هیات‌علمی و دانشجوی دکتری از استقلال کافی برخوردار باشد.

سرپرست دانشگاه شیراز اضافه کرد: اعتماد به دانشگاه بستر توسعه، پیشرفت و اخلاق را در این‌گونه مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی فراهم می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها