معاون فرهنگی هنری ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به عملکرد موفق هرمزگان در حوزه قرآن و عترت، از این استان به عنوان استانی جریان ساز و نمونه یاد کرد.
کد خبر: ۸۸۲۷۵۸۷
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از شبستان از شرق استان هرمزگان، مرتضی طاهریان در آیین اختتامیه دومین جشنواره سراسری قرآنی مدهامّتان ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی در حسینیه روستای روتان شهرستان سیریک، با قدردانی از میزبانی مردم روستای روتان از این رخداد مهم، به حدیث ثقلین اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص)، قرآن و عترت را برای هدایت بشر به امانت می گذارند و این بهترین پیام است.

 

وی، الهام گیری از کتاب خدا و اهل بیت(ع) را پیام نبی مکرم اسلام(ص) به فعالان فرهنگی دانست و افزود: اگر در کانون های فرهنگی هنری مساجد به دنبال اجرای کار فرهنگی موثر هستیم باید فعالیت هایمان برگرفته از این دو یادگار ارزشمند پیامبر(ص) باشد.

 

طاهریان با اشاره به اینکه استان هرمزگان در این دو حوزه نه تنها اقدامات اثرگذاری را انجام داده، بلکه جریان ساز نیز بوده است، از کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، جشنواره سراسری سرود رضوی در کانون امام المنتظر(عج) روستای کردر و کانون موعود(عج) روستای روتان به عنوان برنامه های شاخص ابتکاری در حوزه کانون های مساجد کشور در این استان نام برد.

 

وی با اذعان به اینکه باید بپذیریم که هرمزگان در حوزه قرآن و عترت به خوبی عمل کرده است و کارنامه درخشانی دارد، تصریح کرد: امروز بسیاری از استان ها از هرمزگان الگو گرفته و مشتاقانه خود را برای میزبانی از برنامه های اینچنینی آماده می کنند.

 

نماینده ستادعالی در این آیین از حمایت های بی دریغ استاندار و معاونین و مدیران استانی به ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد تجلیل کرد و خواستار ادامه این روند شد.

 

گفتنی است؛ دومین جشنواره سراسری قرآنی مدهامّتان ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی با حضور بیش از 60 نخبه قرآنی از 20 استان کشور در دو رشته قرائت و اذان از 27 بهمن به مدت دو روز به میزبانی کانون موعود(عج) در روستای روتان دهستان شهیدمردان بخش بمانی شهرستان سیریک در شرق استان هرمزگان برگزار شد.

ارسال نظرات