این کارگاه توانمندسازی و نشست بصیرتی با موضوع سبک زندگی اسلامی و گفتمان ولایت فقیه با حضور جمعی از معلمان و فرهنگیان مناطق عشایری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۷۶۲۴
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳

به گزارش سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج، کارگاه توانمندسازی و نشست بصیرتی با موضوع سبک زندگی اسلامی و گفتمان ولایت فقیه با حضور جمعی از معلمان و فرهنگیان مناطق عشایری استان چهارمحال و بختیاری و با سخنرانی "حجت الاسلام کریم پور" مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه عشایری استان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان به نقش سبک زندگی اسلامی، به عنوان نسخه نجات بخش انسانیت پرداختند.

کریم پور بیان داشت: سبک زندگی مجموعه ای از بایدها و نبایدها در قلمرو بینش، نگرش، دانش، خواهش و کنش تعریف می گردد. پس بنابراین قلمرو سبک زندگی عبارتند از: 1. مقوله زیست فکری انسان(نگرش) 2.مقوله دانش و معرفت 3.مقوله خواهش و احساسات 4.مقوله کنش و رفتار.

وی افزود: در یک تقسیم بندی کلی سبک زندگی دو محور دارد: فردی و اجتماعی؛ زندگی فردی مقدمه زندگی اجتماعی است که در این باره سه دیدگاه وجود دارد: اول: دیدگاه لیبرالیسم(قائل به اصالت فرد است) دوم: دیدگاه کمونیست (قائل به اصلت جامعه است) سوم: دیدگاه اسلام (قائل به اصالت  هردو می باشد)؛ یعنی همچنان که فردحیات و ممات دارد، جامعه نیز حیات و ممات دارد.

نمایندگی ولی فقیه در ناحیه عشایری استان تصریح کرد: سبک زنگی اسلامی حقاً و انصافاً از ضرورتهای امروزه بوده و هست. زمانی بر ما گذشت و از این ضرورت قافل مانده ایم و اسلام از هنگام ظهورش این ندا را داده و از این ضرورت دم زده است و روز اوّلی که انقلاب کردیم تا امروز نیز این ضرورت وجود داشته؛ امّا به این ضرورت بی توجه بوده ایم؛ خداوند در قرآن می فرمایند: (( مَن عَمِلَ صالحاً مِن ذَکَرٍ اَواُنثی وَهُوَ مُومِنٌ فَلَنُحیینَّهُ حیاهً طَیِّبَه )) هرکس از مرد وزن عمل شایسته انجام دهد و مومن باشد، او را زندگی نیکو دهیم (نحل 97)

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه عشایری، گفت: امروزه ما اگر می خواهیم زندگی سالم و شایسته و رو به پیشرفت و کمال داشته باشیم می بایست خودمان را در مسیر قرآن و اهل بیت (ع) قرار دهیم و ملاک و معیار اصلی در سبک زندگی قرآن و اهل بیت (ع) باشند.

کریم پور در پایان خاطرنشان کرد: پس بنابراین نجات ما در صورتی که با اهل بیت (ع) باشیم تضمین است و دشمن نیز این را خوب فهمیده است. لذا این هدف را نشانه گرفته است و تمام تلاش خودش را به کار می برد تا ما را در زمینه های مختلف از اهل بیت (ع) جدا کند و متاسفانه مقدار زیادی در این مسیر موفق بوده و توانسته ما را از اهل بیت (ع) جدا کند.

وی با اشاره به اینکه نباید اهل بیت (ع) را فقط در حد اینکه برای حاجت گرفتن و یا زیارت آنها رفتن یا نذر کردن برای آنها بشناسیم، افزود: باید علاوه بر موضوعات مذکور از مواعظ و نصایح آنها بهره برد و نباید خودمان و جامعه اسلامی از بعد علمی اهل بیت (ع) غافل نشویم؛ چراکه دشمن این خلاء را با جهل خودش و با جاهلیت هایی که رنگ علم به آن می دهد، پر کند و علم را که فقط از ساحت مقدس اهل بیت(ع) است از جامعه بیرون برده و جهالت مدرن را به جای آن نشاند؛ امروز دشمنان قسم خورده ما با توجه به شبکه های اجتماعی، ماهواره، فضای مجازی تلاش در جهت تغییر سبک زندگی اسلامی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات