نادانان با خباثت به ولایت طعنه می زنند/ شهدا از معانده با ولایت آگاهند/نماز خالصانه معراج به سوی خداست

صدیقی ولایت را پشتیبان مرجعیت دانست و اظهار کرد: برخی نادان بوده و برخی بالاتر از نادانی دست به خباثت زده و به ولایت طعنه زدند.
کد خبر: ۸۸۲۷۶۲۹
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امام جمعه موقت تهران با اعلام اینکه تعلقات به مطالع دنیا مرگ را سخت، تلخ، ناگوار، کابوس و مرگ می‌کند، تصریح کرد: شهدا و مدافعان حرم اهل بیت خدا ترس بوده و همیشه از این می‌ترسیدند که نکند خداوند آنها را مورد انتخاب قرار ندهد.
 
آیت‌الله صدیقی شب گذشته در یادواره سرداران و 55 شهید مسجد امام حسین(ع) خیابان امام رضا(ع)  شهرستان آمل اظهار کرد: خداوند همیشه جنس خالص و ناب را می‌خرد و مردن سخت انسان‌ها نشان از خراب بودن جنس دارد.

وی با اشاره به اینکه شهدا در رفتار، عمل، کردار و برخورد خالص و ناب بودند، افزود: انسان باید در دنیا برای آخرت خود توشه بردارد و به فکر روز رستاخیز باشد زیرا دست خالی بودن در دنیای باقی کار را بسیار سخت می‌کند.

این مسؤول با اشاره به اینکه گسستن و دل بریدن از هوای نفسانی مقابله با دشمن بزرگ است، گفت: انسان با بریدن از هوای نفسانی سبک‌بال و سبک‌بار می‌شود.

صدیقی با اعلام اینکه آن انسان‌هایی که گناه ندارند به راحتی گردنه‌های سیر وسلوک را بالا می‌روند، ادامه داد: گناه وابستگی به بار آورده و انسان را زنجیر می‌کند.

وی با بیان اینکه پول، قدرت‌طلبی، شهرت‌طلبی، زد و بند داخلی و خارجی انسان را به بند می‌کشاند، یادآور شد: برخی افراد برای راضی کردن بیگانگان به فرهنگ دینی اعتنایی ندارند.

امام جمعه موقت تهران با اعلام اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید که حواستان به خودتان بوده و به نفس‌تان توجه کنید، اظهار کرد: شهید حجاب‌ها را از دل برمی‌دارد زیرا هدف خلقت انسان و جن به بیانات خداوند برای بندگی است.

این مسؤول با اشاره به اینکه هر مقدار در راه خداوند بندگی نکردیم خلاف هدف آمدن به دنیا پیش رفتیم، بیان کرد: انسان مأموریت بندگی خداوند را در دنیا دارد ولی امروزه بنده همه چیز جز خداوند است.

صدیقی با اعلام اینکه متأسفانه هوای نفس معبود انسان‌ها قرار گرفته است، گفت: باید نمازمان معراج، ملاقات با خداوند و نماز واقعی باشد و ما را آسمانی کند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند با صراحت مأموریت انسان در دنیا را بیان کرده و وعده داده که در مقابل عبادت و بندگی، به انسان یقین می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه از مصادیق بارز یقین مرگ است، ادامه داد: با مرگ پرده‌ها کنار رفته و مصداق واقعی گناهان و خوبی‌ها همانند خوردن مال مردم، خوردن مال یتیم و غیبت نمایان می‌شود.

این مسؤول با اعلام اینکه گناهان سم هستند و در عالم واضح نیستند، افزود: با کنار رفتن حجاب انسان متوجه می‌شود که خوبی‌ها ذخیره نور را رقم زده و گناهان لجن‌های رسوب کرده را شامل می‌شوند.

صدیقی با اشاره به اینکه شهود شهید با انسان تفاوت دارد، ادامه داد: شهادت نصیب هر انسان بیسر و پا نمی‌شود زیرا حضرت زینب(س) خریدار شهدای مدافع حرم همانند مصطفی زال‎نژاد است.

امام جمعه موقت تهران با اعلام اینکه شهادت رسیدن به مقامات یقین است، گفت: باید یقین با بندگی خالصانه خداوند حاصل شود.

این مسؤول با بیان اینکه باید از خداوند بخواهیم تا در زندگی اخلاص داشته باشیم و کارها برای خداوند باشد، تصریح کرد: حضور در عبادت مهم‌ترین مسئله است که باید به همراه اقامه نماز اول وقت از خداوند درخواست شود.

صدیقی با اعلام اینکه خداوند خودش را به شهدا داده است، افزود: کسی که احاطه به عالم وجود دارد می‌تواند بهشت را درک کند هر چند شهدا عالم را در آیینه خدا می‌بینند، از عملکرد خانواده خود به صورت لحظه به لحظه آگاهی داشته و از گناهان مسلمانان با خبر هستند.

وی با اشاره به حضور شهدا در همه مراسم‌های دینی و اعتقادی، گفت: شهدا از همه بداخلاقی و معانده با ولایت آگاه هستند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه امروزه پرچم ولایت عمود خیمه امنیت را بر افراشته است، یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی مرجعیت در کشورمان اعتبار پیدا کرد و با انقلاب اسلامی توانستیم به قدرت و ابهت برسیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه باید ولایت و حکومت دینی را قدر بدانیم، بیان کرد: اگر حکومت اسلامی را از ما بگیرند مرجعیت در دنیا اعتبار ندارد.

صدیقی ولایت را پشتیبان مرجعیت دانست و اظهار کرد: برخی نادان بوده و برخی بالاتر از نادانی دست به خباثت زده و به ولایت طعنه زدند.

وی با اشاره به اینکه امروزه بهترین افراد نزد خداوند مدافع حرم شده و خداوند آنها را گلچین کرده است، گفت: کفیل فرزندان شهدای مدافع حرم و همه شهیدان خدا است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار