اعلائیان با عنوان اینکه تعطیلی یک واحد دانشگاهی در روز 12 بهمن ماه مورد انتقاد بسیاری از دانشجویان و خانواده‌های آنها قرار گرفت، یادآور شد: نوع رفتار و اقدام مسؤولان در جلوگیری از فعالیت یک مرکز دانشگاهی بسیار زننده بود.
کد خبر: ۸۸۲۷۶۶۶
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مهدی اعلائیان در ارتباط با جلوگیری از فعالیت دانشگاه علوم و صنعت ایران در شهرستان نور اظهار کرد: فرماندار نور در اقدام یک‌جانبه اقدام به تعطیلی دانشگاه علم و صنعت نور کرد.

  وی با بیان اینکه  با تصمیم مسؤولان وقت محلی و استانی مقرر شده بود که دانشگاه علم و صنعت با حفظ هویت دانشگاه و با برند دانشگاه شعبه‌ای در شهرستان نور داشته باشد، افزود: مسؤولان وقت تقبل کردند که تمام امکانات مالی، فضای فیزیکی، تجهیز کارگاه و آزمایشگاه‌های لازم را در اختیار قرار داده و فعالیت این واحد دانشگاهی در این شهر ادامه یابد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت شهرستان نور یادآور شد:  مقرر شده بود زمین 26 هکتاری کنار دانشگاه در اختیار این دانشگاه قرار گرفته و تا در اختیار قرار گرفتن مکان جدید در ساختمان فعلی فعالیت آموزشی را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال 91 شورای برنامه‌ریزی استان مصوبه‌ای داشته است که دانشگاه علم و صنعت ساختمان نیمه‌کاره فرمانداری نور را با منابع مالی خود تعمیر و تجهیز کند و بعد از آن تا چهار سال استفاده کند، گفت:  این ساختمان در تاریخ 19 بهمن ماه  سال91 تحویل دانشگاه شده است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران واحد نور ادامه داد: بهمن ماه سال گذشته استاندار مازندران در جریان مشکلات دانشگاه قرار گرفته و مقرر شد تا زمان تعیین تکلیف زمین دانشگاه در محل فعلی به اقدامات تحصیلی خودش ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه با توجه به اتمام مهلت تعیین شده و به دلیل اینکه مکان مناسبی برای ادامه فعالیت مشخص نشده بود، دو بار به استانداری نامه زدیم و پاسخی دریافت نکردیم، افزود: تلاش‌های ما برای دیدار با استاندار به نتیجه نرسیده است.

اعلائیان با اشاره به اینکه در هیچ کجای کشور مرسوم نیست که وسط سال تحصیلی مرکز دانشگاهی تعطیل شود، افزود: در حالی به صورت یک‌ جانبه اقدام به تعطیلی این واحد دانشگاهی شد که مکان جدیدی برای فعالیت آموزشی در نظر گرفته نشده است.

وی  با بیان اینکه تعطیلی یک واحد دانشگاهی در روز 12 بهمن ماه مورد انتقاد بسیاری از دانشجویان و خانواده‌های آنها قرار گرفت، یادآور شد: نوع رفتار و اقدام مسؤولان در جلوگیری از فعالیت یک مرکز دانشگاهی بسیار زننده بود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت نور با بیان اینکه از نحوه رفتار افراد در حین جلوگیری از فعالیت دانشگاه مستندات کافی تهیه کردیم، گفت: از نوع رفتار و برخورد متولیان با دانشجویان و عوامل دانشگاه به شدت انتقاد داریم و موضوع را از طریق مراجع قضایی هم پیگیری می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه نحوه برخورد متولیان و اینکه بدون مجوز وارد دانشگاه شدند را از طریق دادستان پیگیری می‏‌کنیم، افزود: پرونده در مراجع مربوطه در حال رسیدگی است.

اعلائیان یادآور شد: مسؤولان  شهرستانی و استانی به جای اینکه مشکلات را حل کنند با مصاحبه‌های ناروا سعی می‌کنند که کارشان را مثبت جلوه داده و جریان را وارونه مطرح کنند، اقدام آنها در تعطیلی این واحد دانشگاهی مورد تایید هیچ فرد فرهنگی نیست، تعطیلی یک واحد دانشگاهی ساز و کار خاص خودش را دارد که متولیان امر مراعات واحد دانشگاهی را نکرده و بدون اطلاع قبلی اقدام به نحو نامناسبی اقدام به جلوگیری از فعالیت 350 دانشجو در این دانشگاه کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها