سیستم دارویی در آمریکا در وضعیت خطرناکی به سر می‌برد؛

افزایش مرگ‌های ناشی از استفاده زیاد داروی مسکن در ایالات متحده

با توجه به مطالعات اخیر دانشگاه مک گیل کانادا، که بر روی مرگ‌های ناشی از مصرف مسکن انجام شده، دریافتند ایالات متحده و کانادا به ترتیب کشورهای شماره یک و دو در مصرف خودسرانه داروهای مسکن هستند.
کد خبر: ۸۸۲۷۷۰۷
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، داروهای مسکن بسیار کشنده‌تر از بدترین نوع مواد مخدر قاچاق مانند هروئین و کوکائین هستند؛ همه اینها بازمی‌گردد به نحوه کار این داروها با مغز انسان و چگونگی عادات مرگبار.

واقعیت این است که مصرف کنندگان نسخه های حاوی مواد مخدر مانند مسکن ها، در حال صدمه زدن به سلامتی خود هستند درست مثل یک معتاد خیابانی.

تجویز مسکن هایی که به "داروهای بی حس کننده" معروف هستند، این توانایی را دارند که خود را به گیرنده های مغز متصل کرده و توانایی بدن را برای پردازش سیگنال های درد کاهش می‌دهند؛ در نتیجه، فرد مصرف کننده در وضعیت "احساس خوب"  قرار می‌گیرد و حتی ممکن است مصرف مسکن‌ها فرد را به نقطه اعتیاد جدی و حتی وابستگی جسمی برساند.

 به طور مشابه یک مصرف کننده داروهای مسکن مانند یک مصرف کننده هروئین که روزانه چندین بار نیاز به تزریق دارد تا خود را به مرحله نشئگی برساند، است.

با توجه به مطالعات اخیر دانشگاه مک گیل کانادا، که بر روی مرگ‌های ناشی از مصرف مسکن انجام شده، دریافتند ایالات متحده و کانادا به ترتیب کشورهای شماره یک و دو در مصرف خودسرانه داروهای مسکن هستند و سرانه مصرف آنها بسیار بالا است.

تنها در سال 2010، بیش از 16 هزار مورد مرگ ناشی از استفاده از داروی مسکن در ایالات متحده گزارش شد؛ افراد معتاد به مسکن‌ها که اغلب از آن سوء استفاده می‌کنند و دوزهای زیادی را برای رسیدن به احساس نشئگی بیشتر مصرف می‌کنند، نهایتا منجر به قطعی تنفس و مرگ شود.

محققان در این مطالعه مرگ‌های ناشی از مصرف کوکائین و هروئین را با مرگ‌های ناشی از مصرف داروهای مسکن مقایسه کرده‌اند.

با توجه به آمارهای مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، 12 میلیون نفر سالانه از مسکن‌هایی که پزشک تجویز نکرده استفاده می‌کنند؛ بسیاری از این 12 میلیون نفر از الکل و قرص‌های دارویی دیگر هم استفاده می‌کنند، آمارها هم به سادگی از این واقعیت پرده برمی‌دارند.

سالانه هزاران نفر در آمریکا به خاطر مصرف زیاد داروهای مسکن جان خود را از دست می‌دهند و این نشان دهنده این است که سیستم دارویی در آمریکا در وضعیت بسیار خطرناکی به سر می‌برد.

 


ارسال نظرات
آخرین اخبار