خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در گفتگو با بسیج:
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با تاکید به اینکه نهادینه شدن فرهنگ در جامعه می تواند از آسیب های اجتماعی پیشگیری کند، آموزش رفتارهای معنوی و مهارت های زندگی به خانواده ها را با هدف اصلاح سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده مهم دانست.
کد خبر: ۸۸۲۷۷۱۳
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

محمد کلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نهادینه کردن آن را در جامعه توسط نهادهای اجتماعی چون خانواده، مدرسه، دانشگاه و سازمان های فرهنگی و رسانه های جمعی با شناساندن جنبه های مثبت و منفی آن ها به فرزندان، نوجوانان و جوانان ضروری خواند.

وی با بیان اینکه موضوعات فرهنگی دغدغه این نهاد است، افزود: کمیته امداد استان نیز در کنار دیگر دستگاه های فرهنگی نقش اساسی در نهادینه کردن فرهنگ و ارزش های اسلامی بین خانواده های تحت حمایت دارد و تلاش می کند با توانمندسازی فکری و فرهنگی مددجویان باورهای دینی و معنوی آن ها را ارتقا دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان در پاسخ به اینکه ارتقای فرهنگ در جامعه چگونه از آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند، خاطرنشان کرد: زمانی که ارزش ها، هنجارها، باورها و رفتارهای خوب به نسل جوان و نوجوان توسط خانواده، نهادهای آموزشی و ارگان های فرهنگی درست انتقال یابد و به نوعی فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی درخانواده نهادینه شود به طور قطع کاهش چشمگیری درآسیب های اجتماعی خواهیم داشت.

کلامی با اشاره به اینکه خوشبختانه میزان آسیب های اجتماعی در بین خانواده های تحت پوشش این نهاد پایین است، گفت: آموزش رفتارهای معنوی و مهارت های زندگی به خانواده ها با هدف اصلاح سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده و نیز ارائه خدمات مشاوره ای تحصیلی، شغلی و خانوادگی به صورت فردی و گروهی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه شش درصد از خانوارهای تحت حمایت به علت طلاق و دو درصد نیز به علل بد سرپرستی، زندانی و سرباز بودن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قرار گرفته اند، تاکید کرد: با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای بیش از سه هزار نفر از مددجویان در معرض آسیب برگزار شده است.

کلامی ادامه داد: این نهاد آماده کمک به بیماران برای ترک اعتیاد و بازگشت به جامعه است و تسهیلاتی مثل وام اشتغال به آن ها ارائه می کند.

کلامی با اشاره به خدمات فرهنگی کمیته امداد استان به مددجویان تحت حمایت، اظهار داشت: این نهاد برای توانمندسازی فکری و فرهنگی خانواده ها با 49 سرفصل کاری درعرصه فرهنگ فعالیت می کند و سالانه خدمات متنوع فرهنگی همچون آموزش خانواده، آموزش های قرانی، اعتقادی، هنری، ورزشی، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی، برگزاری نشست های علمی و بصیرت افزایی و مبارزه با آسیب های اجتماعی از قبیل فضای مجازی و اعتیاد برای بیش از 50 هزار نفر ارائه می کند که امسال چهار میلیارد تومان برای این خدمات هزینه کرده است.

وی افزود: اعزام بیش از 9 هزار مددجو به اردوهای زیارتی، برگزاری کلاس های آموزش خانواده برای بیش از 36 هزار مددجو و شرکت هشت هزار دانش آموز و خانواده های آن ها در کلاس های آموزشی قرآن، کامپیوتر، خیاطی، گلدوزی، آشپزی و نقره کاری از جمله برنامه های فرهنگی این نهاد در سال جاری بوده است.

ارسال نظرات