پورمختار گفت: کارنامه بی دستاورد و پر اشتباه وزیر راه و شهرسازی فراوان است که می‌توان به مواردی همچون مسکن مهر و اجتماعی اشاره کرد ایراداتی که در ناوگان ریلی و جاده‌های کشور همچنان به سامان نرسیده است.
کد خبر: ۸۸۲۷۷۴۱
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

محمد علی پورمختار عضو کمیسیون امنیت ملی و قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دلیلی قانع کننده است که بی کفایتی وزیر راه و شهرسازی را ثابت می‌کند.

وی با بیان اینکه تعطیلی مسکن مهر یکی از دستاوردهای ناکارآمد وزیر بوده است افزود: در شرایطی که بسیاری از مردم در تامین نیازهای اساسی اعم از مسکن با مشکلات جدی روبرو هستند وزارتخانه مزبور ذوق زدگی خود را معطوف به خرید هواپیماهای بوئینگ و ایرباس کرده است که با نیاز اکثریت مردم در جامعه است.

پورمختار بیان داشت: کارنامه بی دستاورد و پر اشتباه وزیر راه و شهرسازی فراوان است که می‌توان به مواردی همچون مسکن مهر و اجتماعی مطرح کرد، ایراداتی که در ناوگان ریلی و جاده‌های کشور همچنان به سامان نرسیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و قضایی مجلس در ادامه افزود: عدم کفایت در مدیریت راه های هوای، جاده‌ای در کشورمان نمونه های فراوانی دارد. آمار فراوان سوانح جاده ای، تاخیر پروازهای هوای، آتش سوزی در مسیر ریلی گزارش شده است. اینها نشان دهنده این است که انحراف در مسیر مسوولیتی وزیر راه شکل گرفته است.

پور مختار در خاتمه افزود: بالاخره حوادثی همچون آتش سوزی در مسیر ریلی سمنان، ساختمان تجاری پلاسکو فاجعه بزرگی است و دلایلی همچون خطاهای نیروی انسانی و سنتی بودن سیستم ریلی مورد پذیرش نیست . با توجه به اینکه در دنیا با تجهیزات الکترونیک فراوان مواجه هستیم ولی متاسفانه مدیریت صحیح و ناکارآمد موجب شده است تا بسیاری از اهداف اقتصادی در کشورمان در حد شعار باقی بماند. لذا در مجلس تصمیم گیری شد تا استیضاح وزیر راه و شهرسازی به دلیل بی کفایتی در مسوولیت انجام بگیرد.

ارسال نظرات