امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان گفت: مرحوم حجت الاسلام حاج آقای میری امام جمعه فقید این شهرستان در اخلاق و ادب و اخوت و برادری الگو بود
کد خبر: ۸۸۲۷۷۴۲
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

مولوی محمدعلی شهنوازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان با تسلیت درگذشت امام جمعه خاش بیان کرد: امام جمعه فقید خاش در بیش از 20 سال فعالیت خودشان دراین شهرستان فعال و دلسوز و گره گشا در امور بودند و توانستند با زندگی مسالمت آمیز در کنار مردم شیعه و سنی و فارس و بلوچ، بیرجندی و سیستانی و یزدی و غیره به عنوان فردی مصلح و خیراندیش اهداف نظام اسلامی را در جهت تقویت مبانی وحدت و همگرایی در منطقه پیاده کنند.
وی اظهار داشت: در این چند دهه که ارتباطی تنگاتنگ با یکدیگر داشتیم ایشان را فردی آگاه و با علم و صاحب تقوا یافتم.
امام جمعه اهل سنت خاش افزود: فقدان ایشان بسیار سنگین است وامیدواریم خداوند روح این عزیز سفر کرده را در جوار بهترین رحمتهای خود جای دهد و به خانواده و نزدیکان او صبر عنایت فرماید.
محمداکبر چاکرزهی فرماندار خاش نیز گفت: مرحوم حجت الاسلام میری در اخلاق و رفتار الگو بودند و ما در مدت بیش از سه سال اخیر ایشان را فردی دارای کمالات و ویژگیهای بارز اسلامی و انسانی مشاهده کردیم.
وی افزود: همکاری و تعامل ایشان با علما، بزرگان و معتمدان و مردم عادی خاش در حد بسیار عالی بود.
وی اظهار داشت: فقدان ایشان هم اینک برای جامعه خاش دردناک است و برخودم لازم می دانم ضایعه ارتحال این عالم ربانی را محضر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله سلیمانی امام جمعه معزز زاهدان و نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، خانواده آن مرحوم، جامعه روحانیت و مردم و مسئولان استان تسلیت عرض کنم.
به گزارش ایرنا دفتر نماینده مردم خاش در مجلس، فرماندار خاش، امامان جمعه و جماعات و مدیران و مدرسان حوزه های علمیه اهل سنت، سپاه ناحیه خاش، اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری، بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج)، مدیریت آموزش و پرورش، و مدیران و کارکنان ادارات و نهادها و بزرگان طوایف خاش این ضایعه را به مقام معظم رهبری، آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و خانواده آن مرحوم و جامعه روحانیت خاش و استان تسلیت گفتند.
امام جمعه فقید شهرستان خاش بر اثر عارضه قلبی صبح امروز/30 بهمن 1395 /دار فانی را وداع کرد.
مرحوم حجت الاسلام میری در سال 1340 در روستای شیب آب زابل دیده به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی تا متوسطه را در این شهرستان به پایان رساند.
این روحانی فقید قریب به 2 دهه بعنوان امام جمعه در شهرستان خاش فعالیت داشت و در مباحث آموزش قرآن کریم، احادیث نبوی (ص) و احکام دینی توانا بود.
اخلاق گرایی، صداقت در عمل و گفتار و برجسته بودن در محورهای وحدت و تقریب از ویژگی های شاخص این روحانی فقید بود.

ارسال نظرات