استاندار لرستان :

دستگاه‌های اجرایی لرستان از ظرفیت بسیج برای اجرای پروژه‌ها استفاده کنند

استاندار لرستان گفت: دستگاه‌های اجرایی لرستان از ظرفیت بسیج استان برای اجرای برخی از پروژه‌ها استفاده کنند.
کد خبر: ۸۸۲۷۸۰۹
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان هوشنگ بازونددر جلسه کارگروه استانی هماهنگی پشتیبانی و نظارت بر اجرای طرح های بسیج سازندگی که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهارداشت: در 15 دی ماه امسال هیئت دولت آیین نامه‌ای را تحت عنوان آیین نامه اجرایی قانون اصلاح اختیارات سازمان بسیج سازندگی نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران تصویب کرد.

وی افزود: در این آیین نامه آمده است که دستگاه‌های اجرایی مجازاند بخشی از اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تملک دارایی سرمایه خود را با یکی از ویژگی‌هایی از جمله طرح زود بازده، طرح عام‌المنفعه، کم هزینه، امدادی، فرهنگی و مردم یاری، بهداشت و درمان در مناطق محروم و کمتر یافته روستاها و شهرهای کوچک پس از فراخوان عمومی و عدم وجود متقاضی با رعایت قوانین و مقرارت به این سازمان واگذار کنند و تملک و مدیریت طرح مذکور پس از پایان عملیات اجرایی به دستگاه‌های اجرایی مربوطه باز گردد.

استاندار لرستان عنوان کرد: مسئولیت کمیته این طرح با معاون عمرانی استان لرستان است و برحسب مورد دستگاه‌های ذی‌ربط (عضو و غیر عضو) پروژه‌های مورد نظر خود را تا 31 فروردین ماه 96 به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان معرفی کنند.

وی تصریح کرد: ما برای آبادانی و پیشرفت استان باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم چراکه تاکنون استفاده نشده و همین سبب عقب افتادگی این استان شده است که نتوانسته‌ایم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

بازوند گفت: به نظر می‌رسد که در استان لرستان فرصت سوزی‌های زیادی شده است و اینکه کارخانجات و پروژه‌های استان جایی دیگر می‌رود فرصت سوزی است و همین فرصت سوزی به این منتج می‌شود که استان توسعه پیدا نکند.

استاندار لرستان خاطر نشان کرد: آیین نامه مذکور توسط هیئت دولت تصویب و 24 وزیر آن را ابلاغ کرده‌اند بنابراین دستگاه‌های اجرایی استان مکلف به عمل به این آیین نامه هستند و باید آن را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه توسعه و آبادانی پنج دهستان محروم استان در دستور کار بسیج استان قرار گرفته است، اظهارداشت: اجرای حدود 767 پروژه برای این دهستان‌ها تعریف شده است که برخی از این برنامه‌ها بنا به دلایلی امکان آن نیست که توسط بسیج انجام شود بنابراین سایر دستگاه‌های اجرایی باید انجام دهند.

بازوند افزود: از آنجا که این پنج دهستان از مناطق محروم استان هستند به طور حتم دستگاه‌های اجرایی لرستان باید کمک کنند تا از ظرفیت بسیج استفاده شود تا منجر به پیشرفت و آبادانی این مناطق شود


ارسال نظرات