رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان:

دشمن در بازی های رایانه ای ساختار نظام را نشانه گرفته است

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه دشمن در بازی های رایانه ای به مانند بتلفیلد ساختار نظام جمهوری اسلامی را نشانه گرفته است گفت: دشمن به کودکان القا می کند که می توانند ابزاری برای کمک به دشمن برای ورود به کشور باشند.
کد خبر: ۸۸۲۷۹۵۳
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

محسن جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان،با اشاره به اهمیت بحث سواد رسانه ای اظهار کرد:دشمن از طریق شبکه های مجازی، فضای مجازی و ماهواره ها برای در دست گرفتن سرنوشت فرزندان ما باید از کانون خانواده عبور کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه دشمن برای عبور از کانون خانواده ها به دنبال تغییر سبک و مدل های زندگی الگو هایی راقرار داده است گفت:بازی های ۲۵ سال گذشته به مانند فوتبال جمعی بوده اند و انگیزه رقابت و نشاط در آن بازی ها مشهود بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه شکل و قالب این بازی ها تغییر یافته است اعلام کرد:در بازی های انیمیشن جدید برای دختران و پسران از قبیل بازی های gta و بازی خدایان جنگ، کودکان از محتوای منفی آن خبر ندارند و با ضمیر پاک در حال بازی هستند.

کارشناس سواد رسانه ای تاکید کرد:دشمن در بازی خدایان جنگ در ابتدا تعدد خدایان را معرفی می کند و با معرفی خدای آسمان، زمین و خدای باد در کودک پارادوکس شخصیتی و عقیدتی ایجاد می کند بنابراین کودکی که در نماز می آموزد خدا واحد است، بحث کثرت گرایی و چندخدایی برایش مطرح می شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان گفت: القای سبک انسان محوری بحث دومی است که دشمن در بازی خدایان با درگیری و جنگ با خدایان بعد از القای بحث کثرت گرایی مطرح کرده است.

جعفری تصریح کرد:در مرحله سوم دشمن در بازی خدایان جنگ به کودکان می آموزد ای انسان اگر می خواهی به سلاح های بهتری دست یابی بحث عقیده و دین و شریعت را کنار بگذار و بحث جدایی دین از سیاست مطرح می شود که در رده سنی کمتر از ۱۰ سال بسیار خطرناک است.

وی مهندسی فرهنگی و ارتقای سواد رسانه ای را موثر دانست و افزود:باید با نگاه وسیع ماهیت اپیلیکیشن، محصول و بازی وارد شده آسیب ها و مضرات آن سنجیده شود و پس از آن برای استفاده در اختیار کودکان قرار گیرد.

کارشناس فضای مجازی با اشاره به اینکه دشمن در بازی بتلفیل ساختار نظام جمهوری اسلامی را نشانه گرفته است عنوان کرد:در بازی مذکور کاربر بدون اینکه بخواهد مکان ها و اماکن عمومی شهر تهران را مورد هدف قرار می دهد و در راستای اهداف دشمن به مخاطب القا می شود که اگر دنیای غرب بخواهد به سهولت می‌تواند در کشور ورود کند و به کودکان القا می کند که می توانند ابزاری  برای کمک به دشمن برای ورود به کشور باشند.

جعفری با تاکید بر اینکه دشمنان در حوزه اعتقادی نیز به همین شیوه و با القای این نگاه غلط عمل می کند اظهار کرد: فرزندان ما باید توسط پدر و مادر و اساتید مورد اطمینان تغذیه فکری شوند نه رسانه هایی که شناختی از ماهیتشان نداریم.

وی با بیان اینکه اکثر خانواده‌ها درگیر مشغله‌های کاری هستند تاکید کرد:برای کودکان  ۱۰ تا ۲۳ سال یک زمان بندی مناسب برای بازی های رایانه ای در نظر بگیریم و سعی کنیم کودکان در محیط های اجتماعی ورزشی و تحصیلی و بازی های جمعی حضور یابند.

 

ارسال نظرات