خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم گفت: نزدیک به ۹۰ درصد اعزام مردمی و ۱۰۰ درصد اعزام‌های دانش‌آموزی و ۷۰ درصد اعزام‌های دانش‌آموزی بار اولی هستند.
کد خبر: ۸۸۲۷۹۶۰
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
۷۰ درصد اعزام‌های دانش‌آموزی استان قم به اردوی راهیان‌نور بار اولی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، احمد بیطرفان در جلسه ستاد راهیان نور استان که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اعزام راهیان نور در بخش‌های دانش‌آموزی، شمال غرب و بخش‌های عمومی به‌صورت گسترده‌ای دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز به برکت فعالیت‌هایی که مردم انجام می‌دهند این اعزام به‌روزهای مختلف سال هم گسترش‌یافته است، افزود: مردم در سال‌های اخیر فقط در ایام نوروز به راهیان نور اعزام می‌شدند اما امروز می‌بینیم که در ایام مختلف سال شاهد این اعزام هستیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) خاطرنشان کرد: با شروع اعزام دانشجویی اعزام مردم هم آغاز می‌شود از 13 اسفند زمان آغاز اعزام دانشجویی و مردم هر روز پنج دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در اردوهای راهیان نور از اتوبوس‌های بخش خصوصی، سپاه و استانداری استفاده می‌شود، بیان کرد: بااین‌وجود که از این اتوبوس‌ها استفاده می‌کنیم بازهم به بخش‌های خصوصی بدهکاریم.

بیطرفان خاطرنشان کرد: پادگان‌های شهید زین‌الدین و شهید حبیب الهی را برای مسافران اجاره کرده‌ایم تا در سه شب خواب و چهار روز مسافرت به مشکل برنخورند.

وی بابیان اینکه پیش‌بینی‌شده است در نوروز 96 بیش از چهار هزار نفر اعزام به مناطق داشته باشیم، عنوان کرد: هزینه حمل‌ونقل این اعزام از مردم دریافت می‌شود اما برای اسکان و خوراک نیازمند مشارکت دستگاه‌های اجرایی هستیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) تصریح کرد: پیش‌بینی‌شده است که برای هر نفر حدود 210 هزار تومان هزینه می‌شود که هزینه قابل‌توجهی است.

وی خاطرنشان کرد: مانند سال گذشته همراه هر 20 دستگاه شخصی یک راوی یا یک همراه به اردو راهیان نور اعزام می‌کنیم، همچنین فعالیت‌های فرهنگی هم برای آنان برنامه‌ریزی‌شده است.

بیطرفان بابیان اینکه در سال گذشته در زمینهٔ اعزام زائران با وسیله شخصی موفق عمل کرده‌ایم، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند به شیوه‌های مختلف از این حرکت پشتیبانی کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 5هزار روستایی بار اولی داشته‌ایم، عنوان کرد: نزدیک به 90 درصد اعزام مردمی و 100 درصد اعزام‌های دانش‌آموزی و 70 درصد اعزام‌های دانش‌آموزی بار اولی هستند.

سید احمد حسینی نیز در این جلسه اظهار داشت: در هفت استان کشور 57 یادمان شهدا وجود دارد که بیشترین پیک جمعیتی این استان‌ها در روزهای پایان سال است.

وی افزود: یادمان شهید زین‌الدین به‌عنوان یادمان ثبت‌شده است نزدیک به شش میلیون نفر از جمعیت کشور که از مناطق عملیاتی بازدید کردند 80 درصد آنان در مقطع سنی 15 تا 30 سال بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در قم فقط دانش آموزان بار اولی به سفرهای منطقه عملیاتی اعزام‌شده‌اند حضور در این میدان یکی از راه‌کارهای فرهنگی کشور برای ایجاد تحول در جوانان است.

وی بابیان اینکه راه‌کارهای فرهنگی برای ایجاد تحول در میان جوانان است، تأکید کرد: دستگاهی مختلف اجرایی باید نسبت به این حرکت یک نگاه جدی داشته باشند و حمایت‌های لازم را انجام دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها