خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: اگر آموخته‌های ما براساس دین باشد هرگز به دنبال اصطلاحات بی پایه و اساس غرب نمی‌رویم و گوشمان به سخنان بی اساس غرب و در رأس آنان رئیس جمهور آمریکا نخواهیم بود.
کد خبر: ۸۸۲۷۹۹۷
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
سخنان رئیس جمهور آمریکا بی پایه و اساس است/دانشگاه مانند حوزه در میدان علم و عمل وارد شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار رئیس دانشگاه پیام نور استان قم با اشاره به پیام‌های انقلاب اظهار کرد: مهم‌ترین پیامی که انقلاب به مردم ما داد این بود که نباید در زمین دشمن بازی کرد.

وی با تاکید بر ضرورت اتحاد حوزه و دانشگاه، بیان کرد: بحث جدایی حوزه از دانشگاه از سوی دشمنان مطرح شده و هنوز هم این مشکل همچنان در جامعه وجود دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در دوران گذشته همه علوم از مبانی اسلامی سر چشمه می‌گرفت، عنوان کرد: در آن زمان غرب هویتی نداشت ولی با طراحی دشمنان و روی کار آمدن کونیسم این فرهنگ متغیر شد.

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: اسلام فضای پیشرفت جوامع را به وجود می‌آورد ولی باید برای رسیدن به این رشد و ترقی برنامه ریزی درستی انجام داد تا علوم اسلامی مانند گذشته رونق خود را باز یابد.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت علوم دانشگاهی گفت: در دانشگاه‌های کشورمان از علوم غربی استفاده می‌شود و این مشکل هم چنان ادامه دارد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه دانشگاه نیز باید مانند حوزه از علوم دینی غنی باشد، تصریح کرد: در صورتی که دانشگاه هم مانند حوزه در میدان علم و عمل وارد شود شاهد وقوع مشکلات در جامعه نخواهیم بود.

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: حوزه علمیه در هر زمان که تکلیفی احساس کند به میدان می‌آید و فریاد ظلم خواهی سر می‌دهد و در صورتی که دانشگاه نیز مانند حوزه عمل کند شاهد مسائلی مانند حادثه سال 88 نخواهیم بود که امروز برخی بخواهند از لفظی مانند آشتی ملی استفاده کنند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: اگر آموخته‌های ما براساس دین باشد هرگز به دنبال اصطلاحات بی پایه و اساس غرب نمی‌رویم و گوشمان به سخنان بی اساس غرب و در رأس آنان رئیس جمهور آمریکا نخواهیم بود.

وی در بخش پایانی سخنان خویش یکی از آثار پیشرفت و عزت اسلام و انقلاب را اتحاد مجامع و مراکز علمی دانست و خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم دشمن میان حوزه و دانشگاه جدایی بیندازد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها