رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب از برگزاری سومین جشنواره آیینی«سور، سُرنا و زندگی» در شهر تیرور خبر داد و گفت: این جشنواره در دو بخش برنامه های فرهنگی و آئینی و نمایشگاهی برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۲۸۰۶۱
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رضا اوژند با اعلام این خبر عنوان کرد: سومین جشنواره آئینی «سور، سُرنا و زندگی» با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین مردم و زنده نگه داشتن آئین ها و سنت های بومی و کشف و معرفی استعدادهای هنری جوانان و تکریم پیشکسوتان عرصه موسیقی محلی برگزار می شود.

 

وی افزود: جشنواره در دو بخش «اجرای برنامه های فرهنگی و آئینی» توسط گروه های شرکت کننده و بخش «نمایشگاهی» شامل غرفه های صنایع دستی، عرضه محصولات کشاورزی،  پخت غذاهای محلی و عرضه  توانمندی های مردم برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است؛ جشنواره آئینی «سور، سُرنا و زندگی» جشنواره با حضور چهره های فرهنگی، مسئولان و مدیران استانی و کشوری  و همچنین گروهای موسیقی  استانی و منطقه ای 17 اسفند ماه لغایت 20اسفند در محل دائمی برگزاری جشنواره در شهر تیرور برگزار می شود.
ارسال نظرات