رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین سید مسیح شاهچراغی(ره) در دامغان گفت: مسیح مردم دامغان با سیر و سلوک عابدانه، زندگی بی‌پیرایه و ادب و اخلاقش اسلام را تبلیغ می‌کرد.
کد خبر: ۸۸۲۸۱۰۰
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در آیین بزرگداشت عالم عامل ابوالشهید حجت الاسلام والمسلمین سید مسیح شاهچراغی(ره) که امروز با حضور مسؤولان کشوری و استانی، نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه شهرهای مختلف استان سمنان، امام جمعه شهر ری، برخی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، مدیران اساتید و طلاب حوزه های علمیه استان سمنان و شهرستان دامغان، امام جمعه، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران و کارمندان ادارات و اقشار مختلف مردم این شهرستان در مسجد جامع دامغان برگزار شد، اظهار داشت: این مراسم نکوداشت و آیین‌هایی از این دست، فرصت ارزشمند تقویت فرهنگ اسلامی و انسانی است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه در سال‌های نخست طلبگی خود افتخار تلمذ از محضر حجت الاسلام والمسلمین سید مسیح شاهچراغی(ره) را داشته است، اضافه کرد: پرداختن به زوایای مختلف شخصیت و زندگی این عالم مجاهد سوژه‌ای مناسب برای تعالی و ایجاد تحولات مطلوب اجتماعی است، زیرا همه تحولات اجتماعی جوامع بر محور سوژه‌ها و الگوها شکل می‌گیرد.

قائم مقام شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز آیین بزرگداشت "آقا سید مسیح" شاهچراغی و توجه به سیره عملی و اخلاقی وی را بهانه‌ای مناسب برای فرارگرفتن راه و رسم زندگی حقیقتاً اسلامی عنوان و خاطر‌نشان کرد: این گونه آیین‌ها در حقیقت تقویت علم و عقل در جامعه اسلامی و نشانه رشد مردم است.

وی با تأکید بر اینکه تجلیل از عالمان و اندیشمندان و خدمتگذاران دین و جامعه را باید به نسل جوان بیاموزیم، تصریح کرد: احترام و تجلیل از علم و عالم به عنوان یک ضرورت را باید به نسل جوان جامعه آموخت، خدمتگذاران ارجمندی که برای جامعه اسلامی هویت سازند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه کلید شخصیت پرجاذبه حجت الاسلام والمسلمین سید مسیح شاهچراغی(ره) قفل دل‌ها را می‌گشود، گفت: این عالم وارسته به حقیقت خالق معانی بود و به تصدیق همگان رفتار و افکار و کردار نیکویش به مفاهیم بلند اخلاقی جان می‌بخشید.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در تشریح ویژگی‌های اخلاقی این استاد فقید و برجسته‌ حوزه‌های علمیه اضافه کرد: آقا سید مسیح شاهچراغی عالمی مردمی بود که از رنج دیگران در ملال بود و با لبخند مردم شاد می‌شد، هیچ مستمندی از نزد او دست خالی باز نمی‌گشت، آنچنان وجود خود را به صفات نیک الهی و اسلامی زینت بخشیده بود که شخصیت او به گلستانی کم‌نظیر از نیکی‌ها و الگویی بی‌بدیل برای پیر و جوان تبدیل شده است.

نماینده مردم دامغان در دومین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: عالم عامل حجت الاسلام والمسلمین سید مسیح شاهچراغی(ره) در زمره علمایی است که به تعبیر حضرت مسیح(ع) یاد خداوند را در دل انسان زنده می‌کرد؛ او گفتارش بر دانش دیگران می‌افزود، کردارش آدمی را به یاد قیامت و چهره و لبهای ذاکرش انسان را به یاد خدا می‌انداخت.

وی با بیان اینکه عالمی بی‌حاشیه، شخصیتی جامع، مجاهدی انقلابی، پدر شهیدی والامقام و شاخص، اهل ذوق و شعر، تعاریفی است که می‌توان از این شخصیت عرفانی و معنوی ارائه کرد اما ایشان حقیقتاً عالمی ربانی بود، اظهار داشت: عالم ربانی فقیهی خداجو است که هم تربیت شده باشد و هم تربیت کننده نفوس باشد؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مسیح شاهچراغی(ره) چهره‌ای معنوی بود که پس از مهذب و مربا شدن کمر به تهذیب شاگردان خود بسته بود.

قائم مقام شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در ادامه با ذکر این مطلب که دین چیزی جز مجموعه‌‌ای از آداب و احکام الهی نیست و در فرهنگ تربیتی اسلام ادب از جایگاه والایی برخوردار است، خاطر نشان کرد: مسیح مردم دامغان با سیر و سلوک عابدانه، زندگی بی‌پیرایه و ادب و اخلاقش اسلام را تبلیغ می‌کرد؛ می‌توان گفت از میان همه خصوصیات بارز او ادب و اخلاق کم‌نظیر این عالم بزرگوار علاقمندان پرشماری را گرد شمع وجود او جمع می‌کرد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه عالم عامل آقا سید مسیح شاهچراغی(ره) کمندی از ادب و اخلاق داشت که به وسیله آن دلها را صید می‌کرد و در طول دوران زندگی درخشان خود هیچ‌گاه رفتار گفتار و عملی برخلاف ذی طلبگی انجام نداد، گفت: تجلیل از علمای و فضلای بزرگ دیار عالم پرور دامغان همچون زنجیری از فضائل می‌توانند حلقه وصل مردم و فرهنگ ناب اسلامی و شیعی باشد که باید تداوم یابد./
ارسال نظرات
پر بیننده ها