با اجرای طرح ساماندهی و بهسازی ساحل رودخانه بشار زاینده رودی دیگر در جنوب یاسوج ایجاد میشود.
کد خبر: ۸۸۲۸۱۱۸
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
شهردار یاسوج گفت:در قالب این طرح که با مشارکت شهرداری، دستگاه قضایی و متولیان رودخانه ها به صورت ویژه آغاز شده حدود صد هکتار از اراضی حاشیه رود خانه بشار تعین تکلیف خواهند شد.
جاوید افزود: درقالب این طرح ابتدا جاده ای ساحلی به طول 10 کیلومتر در اطراف رودخانه ساخته می شود که عملیات احداث آن آغاز شده و سال آینده هم به بهره برداری میرسد.
اکبری رئیس شورای اسلامی یاسوج هم گفت: در قالب طرح ساماندهی بشار 70 هکتار از اراضی حاشیه بشار به شهرداری واگذار می شود که در مرحله بعد 700هزار متر مربع بوستان و اماکن ورزشی در اراضی حاشیه ای ساخته می شود.
اکبری گفت: درصورت تکمیل این فضاها نه تنها سایه تعرض از اراضی حاشیه بشار برچیده می شود بلکه زمینهای خشک بشار به چشم اندازهای گردشگری برای شهر تبدیل می شود و رویای زاینده رود دیگر درکنار شهر یاسوج به واقعیت تبدیل می شود.
رودخانه بشار به طول 120 کیلومار یکی از 4 رود مهم کهگیلیویه و بویراحمد است که با گذر از ساحل شهر یاسوج موقعیت کم نظیری برای گردشگری این شهر خلق کرده است.
بهره برداری بی رویه کارخانه های تولید شن و ماسه از معادن کف رودخانه ،تعرض به زمینهای حاشیه و دفن نامناسب نخاله ها و زباله های شهر چهره این رود زیبا را در ساحل شهر یاسوج  را خدشه دار کرده است.
ارسال نظرات