تالابهای استان کهگیلویه و بویراحمد به مناطق گرشگری و پرورش آبزیان تبدیل می شود.
کد خبر: ۸۸۲۸۱۳۷
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
معاون عمرانی استانداردر نشست شورای حفاظت آب استان با بیان این خبرگفت: کار مطالعات دو تالاب مورد زرد زیلایی و برم الوان به پایان رسیده است و تا سه ماه آینده آبزی پروران و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میتوانند فعالیتهای خود را در محدوده ی این تالاب ها آغاز کنند.
نیک اقبالی با بیان اینکه هم اکنون در کنار این تالبها تنها فعالیتهای کشاورزی انجام می شود افزود: کار مطالعات دو تالاب کوه گل در دنا و شُرُنگ دُرُ نگ در منطقه ی زیلایی به عنوان دو تالاب دیگر استان هم رو به اتمام است که استفاده از ظرفیتهای این تالاب ها در توسعه ی گرشگری و رونق فعالیتهای آبزی پروری موثراست.
وی با با اشاره به اینکه مساحت این دو تالاب حدود 32هکتاراست، ذخیره آب در این تالابها را برای تحقق اهداف طرحهای پیش رو مناسب دانست.
نیک اقبالی با بیان اینکه در طرح آمایش سرزمین، بر منابع آب و گردشگری، برای رونق اقتصادی تاکید شده است گفت: در این میان وجود چهار تالاب استان ظرفیتی مهم برای تحقق اهداف اقتصادی است.
وی با اشاره به اینکه به منظور تثبیت موقیت تالابها باید کار تزریق روان آبها با ساخت سدهای خاکی و مهار سیلابها انجام شود افزود: رعایت حد حریم و رعایت مباحث مالکانه برای اجرای طرح ها باید در نهایت دقت تعیین شود.

ارسال نظرات