خبرهای داغ:
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشورعنوان کرد:

مسجد، فرصتی طلایی برای تشکیل مباحث مهدویت

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: مسجد یک فرصت طلایی برای مباحث مهدویت و بحث های ریشه ای در این زمینه است.
کد خبر: ۸۸۲۸۱۵۳
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
مسجد، فرصتی طلایی برای تشکیل مباحث مهدویت
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا سلیمانی در خصوص برگزاری اولین نشست تخصصی معاونین آموزش و فرهنگ بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) و ستاد عالی کانون های مساجد کشور، اظهار داشت: از چندماه قبل گفتگویی بین بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) و ستاد عالی کانون های مساجد کشور مبنی بر اینکه ما بیاییم و از ظرفیت کانون های مهدویت و ولایت که در مساجد به خصوص در مراکز استان ها شکل گرفته است حداکثر استفاده را ببریم.

وی تصریح کرد: با این عنوان یک پیوند روحانی بین بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) و ستاد عالی کانون های مساجد تشکیل شد تا ان شاالله بتوانیم به نحو احسن از ظرفیت این کانون ها استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی گفت: به عبارت دیگر از یک سوء ما ظرف مناسبی در دست داشتیم واز سوی دیگر بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) به مثابه یک مظروف مناسب برای ستاد عالی کانون های مساجد بود، در حقیقت اگر رابطه بین این ظرف و مظروف برقرار می شد نتیجه خوبی در عرصه مهدویت به ثمر می نشست.

وی ابراز داشت: با این نگاه اولین نشست تخصصی برقرار شد و علاوه بر دوستان کانون های تخصصی مهدویت و ولایت، مدیرانی که در مراکز استان ها نمایندگی دارند آمدند و این نشست کلید خورد.  

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی تاکید کرد: در حقیقت هدف از برگزاری این دوره آشنایی دوستان با یکدیگر بود، گاهی اوقات نماینده بنیاد در استان و مسئول کانون تخصصی ما هر دو در یک منطقه حضور دارند اما از ظرفیت های یکدیگر بی خبر هستند و این گونه ظرفیت های تشکیلاتی هر دو مجموعه ناشناخته باقی می ماند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این نشست زمینه یک آشنایی و تعامل سازنده را فراهم کرد، افزود: در این نشست که الحمدلله با موفقیت و استقبال مسئولین در هر دو نهاد و سازمان برگزار شد، مسئولان مربوطه از ظرفیت های همدیگر به طور کلی اطلاع پیدا کردند و می توانند در ادامه این مسیر با یکدیگر تعامل و مشارکت پویایی داشته باشند.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اذعان داشت: همان طور که می دانیم مسجد یک فرصت طلایی برای مباحث مهدویت و بحث های ریشه ای در این زمینه است، خیلی وقت ها مسئولین برای این کار( تحقق مهدویت در جامعه) علاقه مند هستند اما استاد مجرب و ورزیده ای را نمی شناسند تا از او درس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) در تربیت مربی گام های خیلی خوبی برداشته است و ما هم از طرف دیگر متربیان خوبی در مجموعه داریم، ما اگر بتوانیم این سوزن و نخ را به یکدیگر وصل کنیم بسیاری از مشکلاتی که در باب مهدویت موجود است ان شاالله برطرف می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی بیان داشت: آنچه که در اولین روز این نشست به عنوان محور اصلی صحبت ها مطرح شد، فلسفه وجودی بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) و فلسفه وجودی ستاد عالی کانون های مساجد کشور بود که سبب آشکار شدن نقاط مشترک متعددی فی مابین دو مجموعه شد.

وی تصریح کرد: معرفت افزایی و بدعت زدایی را می توان به عنوان مهم ترین نقطه مشترک ستاد عالی کانون های مساجد و بنیاد معرفی نمود، حقیت آن است که ما اگر بتوانیم در این دو حوزه به همدیگر دست یاری خالصانه بدهیم می توانیم در میدان عمل نیز خدمت گذار تحقق مهدویت در متن جامعه باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی با اشاره به جامه چشم انداز مشترک این دو مجموعه، یادآور شد: امیدوارم با آغاز این جریان راه افتاده به زودی شاهد شکوفه های خوشبو و معطری باشیم که از تربیت فرهنگ مهدویت در جامعه جان روحانی (معنوی) می گیرند و رشد می کنند.

وی در ادامه ابراز افزود: اولین جرقه تلفیق این دو مجموعه ارزشمند در کشور بر اساس تحقق یک مدل موفق در کرمانشاه زده شد، ما یک کانون فعال و پویای تخصصی مهدویت در مرکز استان کرمانشاه داریم، از چندین سال قبل این ها معمولا در روز های جمعه اجتماعات گسترده بیش از 700 نفر تشکیل می دادند، جمعیتی که غالبا هم جوان بودند.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی ابراز داشت: ما برای اولین بار در آن زمان این جوانان مستعد و دارای انگیزه را به بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) معرفی کردیم و آدرس بنیاد را دادیم تا از این طریق بتوانند جلسات خود را زیر نظر یک مربی فرهیخته اداره کنند، حقیقتا آن تجربه یک تجربه بسیار موفق و شیرین بود و  از جمله اساتیدی که بنیاد معرفی کرد حجت الاسلام والمسلمین کفیل بود.

وی این مدل موفق را به عنوان اولین عامل انگیزشی برای مشارکت مستمر دو مجموعه معرفی کرد و گفت: امروزه به شکل پراکنده در بعضی استان ها شاهد این همگرایی هستیم، اما اگر بخواهیم این کار با یک اتقان و جدیت عالی پیگیری شود؛ به نظرم لازمه آن عقد یک قرارداد و تفاهم نامه میان ستاد عالی کانون های مساجد کشور و بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) است که البته ما آمادگی خود را ابتدا اعلام کردیم و بنیاد نیز بسیار استقبال کرده است.

کسانی که کارآمدی لازم را دارند می توانند محور حرکت جمعی باشند
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اذعان داشت: ما در رشته کلام 22 رشته تخصصی داریم که یکی از آن ها مهدویت و ولایت است، در این کانون های تخصصی باید به سمت تحقق مهدویت به صورت جدی پیش برویم تا بتوانیم یک ارتقای چشمگیر را ان شاالله شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: عده ای بودند که در یک موضوعی مثل مهدویت انگیزه داشتند و دور هم جمع شدند اما باید به همین بسنده کنیم؟ خیر قطعا این ها باید رشد فکری، اندیشه ای و عملی داشته باشند و برای این که این اتفاق بیفتد باید این کانون های تخصصی به مراکز تخصصی خود گره بخورند.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی بیان داشت: معتقد هستم که این بچه ها با توجه به گرایش خوبی که دارند، اگر به مراکز تخصصی در رشته های مورد علاقه شان هدایت شوند ما در آینده شاهد افرادی خواهیم بود که در این حوزه  علاوه بر تحقق مهدویت از کارآمدی لازم هم برخوردار هستند و می توانند به خودی خود محور یک حرکت جمعی باشند.

احترام به مقام معظم رهبری مصداق عملی ادب به بزرگان است
وی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه من به نسل جوان امروز متخلق شدن به عنصر خودسازی است، زیرا در سایه خودسازی توجه به قرآن کریم، انس با اهل بیت(ع)، توجه به نماز اول وقت و احترام به بزرگ تر که موجب نزول رحمت و برکت در جامعه است خود به خود در جان و روح جوان ملکه می شود.
ارسال نظرات