تجهیز روستاهای گچساران به شیوه جدید کلرزنی آب شرب

روستاهای شهرستان گچساران به شیوه جدید کلرزنی آب شرب مجهز شدند.
کد خبر: ۸۸۲۸۱۶۱
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
رئیس آب و فاضلاب روستایی گچساران گفت: 4 دستگاه کلرین ناتور به روش الکترولیز نمک طعام برای گندزدایی آب آشامیدنی مجتمع‌های آبرسانی در چهار روستای این شهرستان راه اندازی شد.

سیادت شیری افزود: این چهار دستگاه در روستاهای نازمکان سفلی، باباکلان، اسلام آباد لیشتر و امامزاده جعفر(ع) ناصرآباد نصب و راه اندازی شده است.

رئیس آب و فاضلاب روستایی گچساران گفت: روستاهای نازمکان علیا، سرتیره، گبرستان، گدار شیری و اسلام آباد تحت پوشش چاه آب منطقه نازمکان سفلی قرار گرفته اند که با نصب و راه‌اندازی دستگاه الکترولیز نمک طعام مشکل کلرزنی آب این منطقه حل شده است.

سیادت شیری افزود:با راه اندازی دستگاه کلر زنی روستای ناصرآباد امامزاده جعفر که روستاهای جنگ‌زدگان، ناصرآباد و جهادآباد را تحت پوشش قرار داده ،مشکل کلرزنی این منطقه نیز برطرف شده است.

رئیس آب و فاضلاب روستایی گچساران گفت: در حوزه اسلام آباد نیز روستاهای لیشتر، آب انجیر سفلی و آب انجیر علیا از یک دستگاه برای تصفیه و کلرزنی استفاده می‌کنند.

شیری به حوزه بابا کلان نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه باباکلان روستاهای تلخاب شیرین، پشه‌کان، کمبل، هشت پیمان، آب شیرین، بی‌بی جان آباد و باباکلان قرار دارند که مشکل کلرزنی آب این منطقه نیز با نصب و راه‌اندازی دستگاه الکترولیز نمک طعام برطرف شد.

وی ادامه داد: هدف از این کار تامین آب شرب سالم و بهداشتی به وسیله تکنولوژی جدید گندزدایی آب برای مردم روستاهای این شهرستان است.

رئیس آبفای روستایی گچساران با اشاره به جمعیت روستاهای این شهرستان گفت: جمعیت تحت پوشش آبفای روستایی بالغ بر 89/5 درصد است که قریب بر 10درصد تحت پوشش آبفای روستایی قرار نگرفته است.

سیادت شیری افزود: امید است با همکاری بخشداری مرکزی و شورای روستایی این 10درصد هم تحت پوشش آبفای روستایی قرار بگیرند تا از توزیع عادلانه آب بین اهالی روستا بهره مند شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار