کد خبر: ۸۸۲۸۱۸۵
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸

رئیس انجمن نمایشی استان گفت: تا زمانی که زیر ساخت‌های فرهنگی استان تقویت نشود و فعالیت‌های موثر فرهنگی در آن‌ها اتفاق نیفتد، معضل آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی حل نمی‌شود.

اردشیر کیانی با اشاره به اینکه دفاع مقدس تاریخ این انقلاب است وجنگ ، به عنوان پدیده ای فراگیر ، جنبه‌های گوناگون زندگی یك ملت را تحت تاثیر قرار داده است گفت: تئاتر می تواند زبان گویای تاریخ باشد اما متاسفانه تئاتر دفاع مقدس بدلیل کمبود های اعتباری و زیرساختی در کشور و به تبع در کهگیلویه و بویراحمد مغفول مانده است.

وی با بیان آنکه کمبود بودجه تئاتر نباید عاملی برای بی توجهی به نمایش های دفاع مقدس باشد تصریح کرد :در این راستا نیازمند تعامل و همکاری ارگان ها و سازمان های متولی امر فرهنگ حول امری واحد هستیم و تا زمانی که این اتفاق به شکل ملی و گسترده شکل نگیرد نمی توان از تولیدات نمایشی در حوزه جنگ تحمیلی انتظار جریان سازی داشت.

کیانی کیانی در بخش دیگری ازگفتگو با خبرنگاران ابراز داشت:ما استانی هستیم که غنای فرهنگی بسیار بالایی داریم ولی از امکانات برخوردار نیستیم و همین عامل هم باعث عدم معرفی استان و خروج هنرمندان از استان شده است .

وی با بیان اینکه  استعداد ،پشتکار و همت هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد در کشور بی نظیر است گفت :ضرورت حمایت از هنر و هنرمندان در استان با رفع زیرساختها ،تجهیز پلاتوها ،جذب هنرمندان و آموزش مشهود است.

کیانی اظهار داشت :کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ فرهنگی با کمبودهایی مواجه است که مانعی برای فعالیت دراین حوزه محسوب می شود، در صورتی که امکانات لازم فراهم شود، بستر مناسب برای پرورش استعدادهای فرهنگی در این استان وجود دارد.

رئیس اسبق حوزه هنری استان با انتقاد از متولیان فرهنگ و هنر به دلیل نداشتن برنامه دراز مدت فرهنگی در حوزه نمایش گفت:به زودی در راستای رفع موانع زیرساختی حوزه هنر نمایشی به همت انجمن نمایش استان کارگاه آموزشی با حضور بازیگر مطرح سینمای ایران ،اضغر همت برگزار می شود.

وی یکی دیگر از مشکلات در حوزه فرهنگ و هنر را مظلومیت بویراحمد در کمبود  زیرساختهای هنری عنوان کرد و گفت :مسئولان عالی استان با لطف و محبت خود برای سایر شهرستانهای استان در تجهیز سالن های  تئاتر کمک کردند ولی بدلیل همجواری فرهنگ و ارشاد اسلامی بویراحمد با ستادهای مرکز استان متاسفانه هیچ کمکی در این زمینه به سالن تئاتر این شهرستان نشد در صورتیکه اکثر برنامه های استانی و کشوری در یاسوج اجرا می شود.

این کارگردان فرهیخته هم استانی در این گفتگو با بیان اینکه به زودی در سایر شهر های استان شاهد اجرای عمومی نمایش خواهیم بود گفت :بدنبال اقدام عملی در اجرای سالانه نمایش استان رمان سم پاشی ،در راه آبادی سرودی نیست ،اسب و چشمه ،راس ساعت یازده چاقوی دسته چرمی ،خمیازه کش دار با بازی هنرمندان خوب هم استانی و کارگردانان مطرح کهگیلویه و بویراحمد بروی صحنه می روند.

کیانی با انتقاد از نمایندگان استان گقت: دوری هنر از سیاست برای هنرمندان ضروری است اما متاسفانه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نشان دادند با هنر و هنرمند قرابتی ندارند و نمونه بارز آن سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که نمایندگان استان این مقام عالی وزارت را در استان همراهی نکردند.

رئیس انجمن نمایش استان در ادامه اظهار داشت : اهالی هنر و فرهنگ در میهمان نوازی و بیان مشکلات کهگیلویه و بویراحمد سنگ تمام گذاشتن و صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این مهم اذعان داشتند.

ارسال نظرات