مسئول شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور کشور از حضور ۴۷۰۰ خادم راهیان نور با نگاه تبدیل یادمان به کارگاه آموزشی و تربیتی برای خادمان نخبه دانش‌آموزی و عمومی از دوم اسفند ماه خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۸۲۱۵
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، محمد حاجی رحیمی مسئول شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور کشور از آغاز اعزام خادمان راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس جنوب کشور خبر داد و گفت: اولین اعزام خادمین نخبه دانش آموزی استانهای فارس و تهران از 30 بهمن آغاز شده که در هر دوره  200 خادم نخبه دانش آموزی که معدل بالای 18 دارند در بازه‌های 3 روزه به یادمان‌های طلائیه و فتح‌المبین اعزام می‌شوند.همچنین خادمین عمومی راهیان نور از دوم, سوم و چهارم اسفندماه وارد منطقه شده و در بازه‌های 10 روزه در یادمان ها  و اردوگاه های متمرکز و اردوگاه های استانی خادمین مستقر می‌شوند.

وی فلسفه خادمی راهیان نور را تربیتی و ایجاد یک بستر آموزشی و تربیتی و نه صرفاً خدماتی عنوان کرد و گفت: کمیته خادمین راهیان نور درصدد است تا خادمینی که در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور دارند را با برگزاری برنامه‌های فرهنگی-تربیتی-آموزشی با سبک زندگی شهدا آشنا کرده و به آن سمت سوق دهد و در مرحله بعدی به زائراین راهیان نور خدمت‌رسانی کنند.

حاجی‌رحیمی از  حضور 3500 خادم عمومی و 1200 خادم نخبه دانش‌آموزی در ایام راهیان نور جنوب در مناطق عملیاتی دفاع مقدس خبر داد و گفت: همچنین در راهیان نور دریا متناسب با ظرفیت و پذیرش زائر از خادمان بومی استانی استفاده خواهد شد.

مسئول شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور کشور حضور دانش‌آموزان نخبه دانش‌آموز به عنوان خادم در راهیان نور را یکی از برنامه های موفق در جریان عظیم راهیان نور مطرح کرد و گفت: نگاه به خادمان نخبه دانش‌آموز این است که یادمان به کارگاهی آموزشی و تربیتی برای خادمان تبدیل شود. در همین زمینه مربیانی با برپایی حلقه‌های معرفتی, کلاس‌های عقیدتی, معارف اسلامی, روایتگری و احکام, سبک زندگی و برنامه های فرهنگی و تربیتی را آموزش می‌دهند و آنها را با فضا مأنوس می‌کنند. همچنین برای خادمان عمومی نیز برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در نظر گفته شده که در 10 روزی که در منطقه حضور دارد آن برنامه‌ها اجرا می‌شود.
ارسال نظرات