نماینده سابق مجلس شورای اسلامی:

رفع مشکلات کشور با برجام تنها یک دلخوشی بود/پرداخت وام ازدواج هدر رفت سرمایه نیست/دشمن به دنبال تضعیف قدرت موشکی و دفاعی کشور

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: برخی دلخشو به این بودند که با مذاکرات مشکلات گشور رفع می‌شود ولی این شعار جز پوچی چیز دیگری نبود.
کد خبر: ۸۸۲۸۲۸۲
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مهرداد بذرپاش شامگاه یکشنبه در مجمع اندیشه و وحدت اسلامی کلانشهر اراک برگزار شد با تاکید بر لزوم سرعت بخشیدن به پیشرفت کشور گفت: 38 سال است که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد ولی متاسفانه هنوز آن پیشرفتی که انتظار داشتیم در جامعه مشاهد نمی شود ما باید در این راستا گام عملی برداریم و مسئولان باید پاسخگو باشند.

وی افزود: ما باید دنبال موفقیت برویم چراکه موفقیت دنبال ما نمی‌آید و منتظر نمی‌ماند تا ما با سرعت دلخواه خود حرکت کنیم.

سیستم کارآمدی دولت شیب مساعدی را طی نمی‌کند

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سیستم کارآمدی دولت شیب خوبی را طی نمی کند ما باید تلاش کنیم که این سیستم در مقابل شعار دشمنان که می گویند "ایران نمی تواند"، بایستد و جواب دندان شکنی را به آنها بدهد.

بذرپاش خطاب به افرادی که می گویند "ما نمی توانیم" در مقابل سیستم ناکارآمد ایستادگی کنیم، گفت: اگر نمی توانید باید کنار بروید و جای خود را به فرد دیگری که می تواند کشور را ازاین رکود خارج کند بدهید. ما برای رسیدن به این مسیر 300 هزار شهید فدای اسلام کردیم تا توانستیم این کشور را از چنگ دشمنان خارج کنیم.

مهاون رئیس جمهور سابق تصریح کرد: یاران انقلاب چند دسته هستند کسانی که از اول با انقلاب بوده اند و هنوز هم هستند، دسته دوم کسانی که وسط راه پشیمان شده اند و از راه برگشته اند؛ این‌ها همان افرادی هستند که جامعه به دست آنها است و متاسفانه به مشکلات جامعه گوش نمی دهند و نمی‌دانند بیکاری یعنی چی؟ نمی‌دانند که جوانی برای ازدواج و تشکیل زندگی معطل تسهیلات است؟ چه کسی پاسخگو است؟

کشور نیازمند پویایی و تحول/پرداخت وام ازدواج هدر رفت سرمایه نیست

وی با اشاره به اینکه جامعه نیازمند پویایی است، خاطرنشان کرد: شرایط فعلی کشور نیازمند تحول و پویایی است و یکی از ضرورت‌های این تحول در سیستم مدیریتی کشور با تزریق ایده و فکر جوان به سیستم کارآمدی دولت است.

بذرپاش بیان کرد: جوانان ما امروز نمی توانند با وام 5 تا 10 میلیونی ازدواج کنند، زیرا مسئولان نظام بانکی پرداخت وام ازدواج را هدر رفت سرمایه می‌دانند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از 38 سال امروز وقت ارزیابی ها است باید بدانیم کجای ماجرا هستیم آیا از انقلاب تاکنون به پیشرفتی رسیده ایم؟ پیروزی انقلاب که تنها در 22 بهمن رخ نداده است ما باید در همه روزها شاهد دگرگونی و موفقیت باشیم و هم چنین در همه مسیرها و جریانات عدالت را حفظ کنیم و آن را الگو قرار دهیم.

آنان که نظام را ناکارآمد جلوه می‌دهند آدرس غلط به مردم می‌دهند

وی با اشاره به رکود حاکم در کشور گفت: در شرایط رکود اقتصادی نظام مالیاتی کشور پا روی گردن‌ها گذاشته است؛ هر کس تلاشی برای غیر کارآمدی بودن انقلاب تجویز کند آدرس غلط را به مردم می دهد.

برجام 11 بار از سوی دولتمردان آمریکایی نقض شد

بذرپاش با اشاره به اینکه برجام قابل اعتماد نبود، گفت: آمریکا به بهانه مذاکرات هسته ای توانست انرژی هسته ای ما را تضعیف کند و آن را از ما بگیرد 11 بار برجام نقض شده اما چیزی نگفتیم.

وی بیان کرد: مقامات آمریکایی برای آینده ایران تصمیم گرفتند و این فتوا را سر می دهند که نسل سوم ایران برای ما است به فرموده مقام معظم رهبری کسی که پروژ نفوذ را طراحی می‌کند قطعا با تحقق نقشه هایشان آن را اجرایی خواهد کرد.

دشمن به دنبال تضعیف قدرت موشکی و دفاعی کشور

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا به فکر راه اندازی دور دوم مذاکرات است، گفت: آمریکایی‌ها نام این مذاکرات را اقتصادی-منطقه ای گذاشته اند و هدف آنها از این کار این است که ظرفیت های هسته ای و موشکی ایران را تضعیف کند تا راحتر بتواند به ایران حمله کند.

بذرپاش گفت: یکی از دلایلی که آمریکا به کشور ایران حمله نمی کند این است که به قدرتمند دفاعی و نظامی ایران پی برده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه بیکاری در کشور بی‌داد می کند و دولت فعلی فتوا می دهد که60 برابر دولت قبل اشتغال برای جوانان به ایجاد کرده است اما ما شاهد هیچ پیشرفتی در این زمینه نیستیم.

تعطیل شدن مسکن «مهر»، قاچاق کالا عواملی در افزایش بیکاری

بذرپاش بیان کرد: تعطیل کرن مسکن مهر توسط دولت فعلی در کشور باعث شد تا 113 فرصت شغلی در کشور از دست برود، چراکه با ساخت و ساز مسکن در کشور فرصت‌های شغلی زیادی برای جوانان فراهم شد که متاسفانه با تعطیلی 80 درصد ساخت مسکن شاهد رشد بیکاری بودیم.

وی به یکی دیگر از مولفه‌های رکود در کشور اشاره کرد و گفت: حجم بالای واردات و قاچاق در کشور سبب پایین آمدن تولیدات داخلی و افزایش بیکاری شده است که متاسفانه در حال حاضر فقط 7 الی 10 درصد بخش تجارت در کشور فعال هستند.

گره زدن رفع مشکلات کشور به برجام تنها یک دلخوشی بود

بذرپاش اداه داد: انتظار ناشی از برجام مولفه سومی است که سبب رکود شده است چراکه در زمان مذاکرات ملت به این شعار دلشان را خوش کرده بودند که با برقرار رابطه با آمریکا قیمت‌ها پایین می‌آید و کسب و کار بهتر خواهد شد ولی این شعار جز پوچی چیز دیگری نبود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز دولت نیازمند 300 هزار میلیارد تومان نقدینگی است که کشور را از رکود خارج کند و بتواند تازه شرایط کنونی کشور را به دوسال قبل برگرداند! چه کسی در این راستا پاسخگو است؟

وی عنوان کرد: در دولت قبل نقدینگی کشور 460 هزار میلیارد تومان بود ولی در دوات فعلی یک‌هزار و 180 میلیارد تومان است که این نشان دهنده رشد 140 درصدی در این زمینه است ولی این پول کجاست؟ دست چه کسی است؟

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار