مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش lمطرح کرد
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 719 نمایشگاه معرفی مشاغل در مناطق و شهرستان‌ها در این هفته برپا می‌شود گفت: مسئولیت برگزاری نمایشگاه‌ها به استانداری‌ها واگذار شده است.
کد خبر: ۸۸۲۸۳۲۰
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان این که ما با چالش جدی مواجه هستیم و آن هم بحث بازنشستگی مربیان است، گفت: طی 3 سال آینده 10 هزار مربی و مشاور بازنشسته می‌شوند و امیدواریم با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی، نیروی لازم برای این معاونت جذب شود؛ در دانشگاه فرهنگیان نیز مشاوران با رویکرد متفاوتی آموزش می‌بینند به‌گونه‌ای که بتوانند به پرسش‌های مختلف دانش‌آموزان پاسخ دهند. 

شکوهی با بیان اینکه  ۱۰۰ هزار مشاور و مربی کمبود داریم، بیان داشت: در حال حاضر ۴۵ هزار مربی و معاون پرورشی و ۱۸ هزار مشاور در مدارس فعالیت می‌کنند

وی با با تأکید بر اینکه هزینه‌های دوره‌های مشاوره رایگان است، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۲ مرکز مشاوره و ۷۰۰ هسته مشاوره منطقه داریم که مشاوره تحصیلی دانش‌آموزان با معرفی‌نامه مدرسه در این مراکز درنوبت صبح رایگان انجام می‌شود.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش افزود: اعتبار ویژه هدایت تحصیلی ابلاغ شده است تا دوره‌های آموزشی برای مشاوران برگزار شود و مشاوران در مقطع متوسطه اول باید ۲ الی ۳ جلسه توجیهی برای والدین و ۴۵ دقیقه جلسه فردی برای هر دانش‌آموز برگزار کنند.

 شکوهی با بیان اینکه ۱۸ هزار لوح تقدیر برای مشاوران تهیه شده است، گفت: ۱۵ میلیارد ریال برای هزینه‌کرد این ایام تأمین اعتبار شده است که یک‌سوم این اعتبار تخصیص داده شده و مابقی آن نیز بعد از ارسال گزارش‌ها و تأیید برنامه‌ها اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه 719 نمایشگاه معرفی مشاغل در مناطق و شهرستان‌ها در این هفته برپا می‌شود گفت: مسئولیت برگزاری نمایشگاه‌ها به استانداری‌ها واگذار شده است.


ارسال نظرات