نصرالله نژاد در گفتگو با «بسیج»:

لزوم برنامه ریزی دانشگاه ها برای گفتمان سازی موضوعات موردتاکید رهبری

مسئول بسیج اساتید استان گلستان گفت: رهبر معظم انقلاب در مورد گفتمان سازی چندین مورد را در دانشگاه ها خواستار شدند که باید توجه بیشتری به آنها شود.
کد خبر: ۸۸۲۸۳۴۹
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
لزوم برنامه ریزی دانشگاه ها برای گفتمان سازی موضوعات مورد تاکید رهبری
علی اصغر نصرالله نژاد مسئول بسیج اساتید گلستان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: رهبر معظم انقلاب در مورد گفتمان سازی چندین مورد را در دانشگاه ها خواستار شدند که باید توجه بیشتری به آنها شود.

وی با بیان اینکه یکی از این موارد بحث اقتصاد مقاومتی بود بیان داشت: دیدگاه رهبری این بود که اقتصاد مقاومتی هنوز به آن گفتمان غالب در نیامده است و راجع به خود انقلاب اسلامی و بحث روشنگری و بصیرتی که جایگاه انقلاب اسلامی و تاثیرگذاری در منطقه و روابط بین الملل دارد باید گفت که گفتمان سازی در این زمینه باید برنامه ریزی دقیق شود.

مسئول بسیج اساتید گلستان با اشاره به جنگ نرم و تلاش های صورت گرفته در این خصوص گفت: خود تعریف جنگ نرم که جبهه جنگ نرم و نقش اعضای هیئت علمی را مشخص می کند کلیتش طی این سه چهار سال به شکل کشوری جا افتاد و هم آن را به شکل یک گفتمان غالب که رهبر معظم انقلاب در جنگ نرم چه انتظاری از هیئت علمی دارد در آوردیم.

نصرالله نژاد اظهار داشت: بحث اقتصاد مقاومتی یا نفوذ و جهاد کبیر که رهبری بر ان تاکید دارند هنوز به شکل گفتمان در نیامده اند ولی تلاش ها ادامه دارد. به عبارت دیگر باید گفتمان انقلاب اسلامی را در ابعاد دیگر بتوانیم به یک گفتمان غالب سطح جامعه بکشانیم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های دهه فجردر دانشگاه های مختلف گفت: در مورد بحث های بصیرتی و انقلاب برنامه برگزار کردیم و برنامه های مختلفی را در دانشگاه های گنبد و دانشگاه آزاد علی آباد داشتیم و طبق برنامه ریزی های انجام شده بعضی از این برنامه ها به شکل استانی برگزار شد.

مسئول بسیج اساتید گلستان تصریح کرد: رویکرد بیشتر برنامه های بسیج راجع به نقش بسیج اساتید در انقلاب اسلامی و روشنگری و جنگ نرم است که دانشگاه های مختلف قضایای متفاوت را مورد بررسی قرار می دهند مثلا دانشگاه دولتی گنبد راجع به بحث پایداری انقلاب اسلامی فعالیت داشت و همایشی را تدارک دید و همراه آن دو کارگاه هم متناسب با بحث پایداری و استقامت برگزار کرد. در دهه فجر برنامه های متنوع با رویکرد فرهنگی و بیشتر هم بحث بصیرتی و جنگ نرم داشتیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار