نظام معلمی اگر جوهره سیاسی داشته باشد به نتیجه نمی رسد

عبدالوحید فیاضی با اشاره به طرح تشکیل سازمان نظام معلمی گفت: راه اندازی نظام معلمی با پیش فرض حل معضل وضعیت معیشتی معلمان، یک موضوع انحرافی است و اگر جوهره حرکت این نهاد، سیاسی باشد قطعا ضد خودش عمل خواهد کرد.
کد خبر: ۸۸۲۸۳۵۵
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، عبدالوحید فیاضی، نماینده نور و محمودآباد در مجلس نهم با اشاره به زمزمه‎های مبنی بر تلاش در جهت ایجاد نهاد نظام معلمی، گفت: اگر این سندیکاها با اهداف سیاسی شکل بگیرند ما این نوع نگاه را قبول نداریم و اگر قرار است اتحادیه ای شکل بگیرد این اتحادیه باید در راستای تامین هدف های آن صنف و حرفه خاص فعالیت کند.

وی با اشاره به نقاط منفی احتمالی این نوع اتحادیه ها با توجه به ساختار موجود در کشور، گفت: اگر جوهره حرکت این نهاد معلمی، سیاسی باشد و یا تشکیل دهندگان آن نگاه سیاسی به تشکیل آن اتحادیه داشته باشند قطعا ضد خودش عمل خواهد کرد و به نتیجه نخواهد رسید.

فیاضی ادامه داد: در این سندیکاها اگر نگاه حرفه ای و صنفی وجود داشته باشد مفید است و معلمان چالش های درون صنفی و حرفه ای خودشان را آنجا پیگیری کنند تا باعث بهبود اوضاع آموزش و پرورش شود.

این نماینده سابق مجلس گفت: اگر قرار باشد این سندیکا یا نظام معلمی در کشور ما شکل بگیرد و با پوششی فرهنگی و صنفی باشد ولی اهداف سیاسی را دنبال کند و یا سیاسیون به فکر استفاده سیاسی از این سندیکا باشند به هدف نمی رسد و آسیب دیگری به آموزش و پرورش خواهد رسید که درواقع تا الان از بیرون به معلمان سیلی می زنند ولی اگر این اتفاق بیفتد معلمان خودشان به خودشان سیلی می زنند.

فیاضی افزود: نظام معلمی می تواند موضوع مفیدی باشد ولی آسیب های زیادی در کمین آن است، مخصوصا اگر خواستگاهش، خواستگاه سیاسی باشد و الان که در فصل انتخابات هستیم شکل بگیرد بیشتر رنگ و بوی سیاسی دارد و این اتفاق در این برهه کاملا مردود است و ابجاد نشود بهتر است.

وی در خصوص جامعه فرهنگی کشور نیز ادامه داد: جامعه فرهنگی جامعه بسیار شریف و توانمندی است می توانند برای خودشان فعالیتی داشته باشند منتها مشروط به اینکه آلایندگی سیاسی آسمانشان را مکدر نکند.

در پایان نیز فیاضی به مسائل اساسی حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این موضوع که راه اندازی نظام معلمی، به وضعیت معیشتی معلمان کمک می کند موضوع انحرافی است و این استفاده ابزاری از فقر موجود در حوزه اقتصادی فرهنگیان می باشد چون سندیکا یا نظام فقط متولی بهبود وضعیت معیشت معلمان نیست و موضوعات مهم دیگری چون چالش های تعلیم و تربیت، جایگاه معلمان، غنی سازی فعالیتهای آموزش و پرورش و احیای نقش الگویی معلمان در جامعه احیا بشود وجود دارد.

 



ارسال نظرات
آخرین اخبار