خبرهای داغ:
مسئول بسیج هنرمندان سپاه صاحب الامر(عج) قزوین خبر داد:
دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج کشور در حالی به کار خود پایان داد که گروه نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین موفق به کسب بیشترین جوایز در بخش نمایش صحنه‌ای شد.
کد خبر: ۸۸۲۸۳۵۶
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمد امیری مقدم رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین  اظهار کرد: دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج شنبه سی‌ام بهمن‌ماه در استان هرمزگان به کار خود پایان داد.

وی با اشاره به جوایز کسب‌شده توسط هنرمندان استان قزوین گفت: به حول و قوه الهی و تلاش هنرمندان قزوین نمایش«از پشت روزنه‌ها» به نویسندگی حمیده وحیدی و کارگردانی مرتضی نجفی موفق شد بیشترین جوایز این دوره را به خود اختصاص دهد.

امیری مقدم خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دوره جشنواره با سایر دوره‌ها این بود که نمایش‌های راه‌یافته به مرحله نهایی از ابتدایی‌ترین مراحل نمایشنامه‌نویسی و سپس اجرا، توسط سازمان بسیج هنرمندان تولیدشده‌اند.

وی تصریح کرد: نمایش«از پشت روزنه‌ها» از سوی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با حمایت مالی 100 میلیون ریالی برای اجرای عموم در تماشاخانه سرو تهران در سال 1396 برگزیده شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین افزود: همچنین این نمایش به‌صورت مستقیم به جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره ماه راه پیدا کرد.

در ادامه لیلا روغنگیر قزوینی که با نمایشنامه«فریاد زیرآب» در بخش نمایشنامه‌نویسی این جشنواره موفق به کسب رتبه سوم شده است، به خبرنگار ایسنا گفت: همواره گفته‌ام و تکرار می‌کنم که باید به نمایشنامه‌نویس‌ها اهمیت بیشتری داده شود، چراکه یک نویسنده، حرفه‌ای‌تر و متفاوت‌تر به مسائل نگاه می‌کند.

وی افزود: یک نویسنده خوراک فرهنگی جامعه را تأمین می‌کند بنابراین نیازمند حمایت‌های معنوی و مادی مسئولان است، از مسئولان فرهنگ و هنر می‌خواهم نویسندگان را باور کنند و آن‌ها را جدی بگیرند.

به گزارش ایسنا مرتضی نجفی با کسب جوایز بهترین کارگردانی و بهترین طراحی صحنه، علیرضا محرابی با کسب جوایز بهترین طراحی و ترکیب صداها و موسیقی قابل‌تقدیر، حمیده وحیدی با جوایز نفر اول نمایشنامه صحنه‌ای و تقدیر در بخش نمایشنامه‌نویسی، لیلا روغنگیر قزوینی با جایزه رتبه سوم بخش نمایشنامه‌نویسی، مهدی خدایی با جایزه رتبه اول بازیگری مرد و آزاده کرم بخش با جایزه رتبه دوم بازیگر زن، برگزیده‌های استان قزوین بودند.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها