سرپرست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل:
سرپرست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از فعالیت 90 مرکز درمانی MMT در سطح استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۸۳۶۸
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل ازنیریمیز، بهنام بهشتی سرپرست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان نیر از فعال بودن 90 مرکز درمانی MMT در استان خبر داد و گفت: طی 9 ماه گذشته 13 هزار و 257 نفر معتاد در استان اردبیل در چرخه درمان مرکز MMT دراستان قرار گرفته اند که درحال درمان می باشند.

وی در ادامه افزود: تاکنون 110 نفر معتاد بهبود یافته و از تسهیلات اشتغال بهزیستی جهت کار استفاده نموده اند.

بهشتی همچنین از ساماندهی معتادین متجاهل هم خبر داد و افزود: تفاهم نامه ای با دستگاههای متولی امرمبارزه با مواد مخدر و صدا و سیمای مرکز اردبیل جهت تولید برنامه های پیشگیری ومبارزه با این مواد افیونی بسته شده و همچنین درخصوص رفع سم زدایی با دانشگاه علوم پزشکی و آموزش پرورش تفاهم نامه ای منعقد شده است.

وی در ادامه به تهیه سند جامع پیشگیری از اعتیاد استان هم اشاره کرد و گفت: شهرستان نیر یکی از شهرستان های برتر در امر مبارزه با مواد مخدرمی باشد.

مهدی احمدی فرماندار شهرستان نیر نیز از برگزاری همایش بزرگ مشارکت سفیران اجتماعی در کنترل و کاهش تقاضای مواد مخدر و روانگردان ها در اردبیل خبر داد و گفت: با همکاری انجمن های پیشگیری از اعتیادشهرستان نیر همایش بزرگ مشارکت سفیران اجتماعی در کنترل و کاهش تقاضای موادمخدر و روانگردان ها با 16 محور و با هدف ترویج زندگی سالم و غنی سازی محیط های خانوادگی، اجتماعی، ارتقای مسئولیت پذیری اجتماعی و همگانی، الگوبرداری و بومی سازی تجارب و یافته های موفق در حوزه پیشگیری، ارتقای دانش سلامت جامعه در حوزه آشنایی با مضرات سومصرف مواد مخدر و روان گردانها 9 اسفندماه در سالن همایش شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.

در ادامه جلسه سرهنگ عادل منیر فرمانده انتظامی شهرستان نیر هم از افزایش 151 درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

ارسال نظرات