خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با امام جمعه نرجه دیدار و در خصوص نقش موثر ائمه جمعه و جماعات در تبیین فرهنگ انفاق و نیکوکاری به واسطه حضور در برنامه های مختلف تأکید کردند.
کد خبر: ۸۸۲۸۳۷۰
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،  وحید میرزایی بافتی مدیرکل کمیته امداد استان قزوین، در دیدار با امام جمعه نرجه گفت: مجموعه امداد سیاست خود را بر توقف توسعه نظام اداری قرار داده است زیرا کار وقتی در فضای اداری قرار گیرد، دچار بروکراسی می شود، بنابراین تلاش امروز مهندس فتاح مدیریت ارشد کمیته امداد بر چابک سازی و تسریع در خدمات رسانی به نیازمندان است.

وی با تأکید بر لزوم مشارکت همگانی ادامه داد: تلاش های بسیاری در مجموعه کمیته امداد برای خدمت رسانی به مددجویان می شود ولی ظرفیت موجود در امداد در برابر فقر محدود است در نتیجه باید بسیاری از کارها در مددکاری حرفه ای کشف و دنبال شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: رفع فقر مشکلی است که تنها با امکانات کمیته امداد محقق نمی شود بلکه لازم است تشکل های مردمی را با محوریت ائمه جمعه و جماعات راه اندازی کنیم و حتی در گام های نخست برای راه اندازی این تشکل ها کمک کنیم تا بتوانند فارغ از امکانات و منابع دولتی و تنها براساس مساعدت های مردمی، محلی و خیران عرصه خدمت به محرومان گسترش یابد.

وی تصریح کرد: تشکل های مردمی با تقویت به رشد رسیده و خود الگو شده و فرایند کاری آنها نیز به مدلی تبدیل خواهد شد چراکه نیازمندان به شکل بومی و محلی سازماندهی می شوند و فرایند خدمتی از مردم به مردم بیش از پیش شکل گیرد.

میرزایی بافتی گسترش مراکز نیکوکاری را موجب مشارکت بیشتر مردم در امداد دانست و اعلام کرد: ورود مردم در قالب مراکز نیکوکاری موجب می شود تا فرایند خدمت رسانی به نیازمندان مردمی تر شده و مداخله گری اداری نیز کاهش یابد در این میان اگر دفاتر ائمه جمعه و جماعات محور قرار گیرد کارها برای واگذاری به مردم سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی اعلام کرد: امروز با تأکید و حمایتی که مهندس فتاح دارند در تلاش هستیم تا حل مشکل مسکن مددجویان را در فرایندی یک ساله حل کنیم که برای تحقق این امر لازم است دستگاه های مختلف همکاری و همراهی داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: اختصاص زمین گام نخست و اساسی است که در صورت تحقق از سوی استانداری، بستر اجرای گام های بعدی را توسط کمیته امداد فراهم می سازد؛ چراکه در صورت تحقق وعده تخصیص زمین، نیازمندان فاقد مسکن را تا پایان سال 97 خانه دار می کنیم.

امام جمعه نرجه نیز در این دیدار با تشکر از خدمات کمیته امداد اظهارکرد: کاری که امدادگران انجام می دهند استمرار حرکت ائمه اطهار (ع) و انبیای الهی در رسیدگی به محرومان است و البته شما برای تلاش هایتان باید اجر تلاش هایتان را از خداوند سبحان بخواهید.

حجت الاسلام علی رستمی تأکید کرد: رمز موفقیت در کارها به خصوص کارهای مربوط به امدادرسانی، همانا مشارکت مردم است از این رو کمیته امداد باید موضوع جلب مشارکت های مردمی را با جدیت ادامه دهد.

وی یادآورشد: سرکشی از خانواده نیازمندان اقدام شایسته ای است که نباید فراموش شود و برای این امر از مسئولان دعوت کنید تا با حضور در خانه محرومان، خدمت به مردم را همواره در یاد داشته باشند و البته این کار به جهت معنوی نیز تأثیر بسزایی در روحیه مددجویان دارد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها