سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت: با مشارکت کشور ژاپن 10 مدرسه پیش ساخته در مناطق محروم و عشایری این استان ساخته می شود.
کد خبر: ۸۸۲۸۳۷۳
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، خدانظر دریکوند در مراسم امضای تفاهم نامه موسوم به GGPکمک بلاعوض به پروژه های تامین نیازهای اولیه انسانی با هیرویاسوکوبایاشی سفیرکشور از کمک سخاوتمندانه دولت ژاپن در توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار تقدیر کرد و اظهار داشت : این کمک خیر خواهانه و بشر دوستانه دولت ژاپن باعث می‌شود تا تعدادی از دانش‌آموزان مناطق محروم این استان بتوانند در فضای استاندارد و ایمن ادامه تحصیل دهند.

وی این‌گونه اقدامات را عاملی مهم در پیوند بین ملت‌ها و ایجاد مودت بین آنها برشمرد و افزود: آنچه را که در حافظه تاریخی ایرانیان در خصوص مردم ژاپن وجود دارد می توان در سخت کوشی ،نظم و انضباط ، وظیفه شناسی، مسئولیت‌پذیری و انسان دوستی خلاصه کرد و این اقدام هم می تواند به ریشه‌دار کردن این ذهنیت در خاطره دانش آموزان مناطق محروم لرستان کمک کند .

دریکوند ضمن بیان اینکه لرستان را دومین استان آسیب دیده از جنگ تحمیلی 8 ساله عنوان و تصریح کرد : 406 آموزشگاه ابتدایی در آموزش و پرورش عشایری لرستان وجود دارد که 3508 دانش‌آموز در آنها تحصیل می کنند.

سفير ژاپن در ايران نیز در این مراسم از حمايت‌هاي کشور ايران در پوشش تحصيل دانش‌آموزان اتباع خارجي قدرداني كرد و گفت : اميدوارم با تلاش مسئولين، پروژه هاي GGp كه قرار است در استان‌هاي لرستان و كهكيلويه و بويراحمد اجرا شود در كوتاه‌ترين زمان ممكن به بهره‌برداري برسند.

هيروياسوكوباياشي با بيان اين آرزوکه دانش‌آموزان آسيب پذير بتوانند از مزاياي اين طرح‌ها برخوردار شوند، خاطر نشان کرد: پروژه‌هاي GGp كمك هاي بلاعوضي است كه دولت ژاپن براي رفع محروميت‌ها و امنيت انساني در مناطق كم برخوردار اجرا مي‌كند.

سفير ژاپن در ايران بیان داشت : از سال 1999 دولت ژاپن كمك‌هايي را به سازمان و نهادهاي مختلف کرده و تاسال 2015 درايران 125 پروژه آموزشي و بهداشتي اجرا كرده است.

وي امدادرساني به كودكان آسيب‌پذير را از خواسته‌هاي دولت ژاپن برشمرد و افزود: صميمانه اميدوارم كودكان عشاير با تحصيل در اين مدارس مدارج عالي ترقي را به خوبي طي كنند و مسئولين نيز در نگهداري اين پروژه‌ها تلاش كنند.

به گزارش خبرگزاری بسیج در این مراسم قائم مقام وزير در امور بين‌الملل و مديركل آموزش و پرورش عشاير كشور نیز حضور داشتند.

انتهای خبر /ز


ارسال نظرات