خبرهای داغ:
رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی با تاکید بر قرائت صحیفه سجادیه گفت: دعاهای این کتاب ارزشمند راه‌گشای آسیب‎های جامعه امروز به شمار می‎رود.
کد خبر: ۸۸۲۸۳۸۵
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین مهدی شجاع در مراسم افتتاحیه اولین دروه تربیت مربی صحیفه سجادیه که با حضور اساتید و فراگیران در سالن دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، ابراز کرد: تحلیل و تبیین بیانات امام زین‌العابدین(ع) می‌تواند در بهره‌مندی بیشتر و بهتر از معارف عمیق و ناب الهی ما را یاری کند.

وی بیان کرد: امام سجاد(ع) بعد از واقعه کربلا و ایجاد شرایط سیاسی و اجتماعی حاکم بر بلاد اسلامی به ویژه مدینه النبی معارف اسلامی را به زبان دعا و مناجات تبیین کردند.
حجت الاسلام شجاع شرایط حکومتی و افول ارزش‌های اسلامی در بین مردم را از دیگر مشکلاتی امام سجاد(ع) دانست و گفت: امام معصوم(ص) وقتی دیدند جامعه اسلامی به انحطاط اخلاقی کشیده شده و مردم از تعالیم رسول الله(ص) دور شده‌اند زبان دعا و مناجات را انتخاب کردند.
وی ابراز کرد: شرایط امامت حضرت سجاد(ع) به قدری سخت بود که حضرت بارها فرمودند: «من نمی‌دانم با مردم چه معامله‌ای انجام دهم. اگر آنچه از رسول الله(ص) شندیه‌ام را برای آن‌ها بیان کنم، به ما می‎خندند و اگر نقل نکنم طاقت نمی‌آورم».
رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی با بیان اینکه صحیفه سجادیه به زیبایی مباحث توحیدی، خداشناسی و دشمن شناسی و ... را بیان می‌کند، گفت: امروز در جامعه اسلامی به دلیل وجود آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی نیاز به صحیفه سجادیه بیشتر احساس می‎شود.
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه صحیفه سجادیه در بین مردم مهجور واقع شده است، بیان کرد: اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی تلاش دارد تا با تربیت مربیان صحیفه سجادیه در راستای نشر و گسترش این کتاب ارزشمند گام بردارد.
در ادامه این مراسم «علی قلی»؛ استاد صحیفه سجادیه به تشریح برنامه این دوره از کلاس‌ها پرداخت و گفت: این طرح آموزشی در 2 ترم و 32 جلسه برگزار خواهد شد.
وی، آشنایی با صحیفه سجادیه، روش‎های برداشت و شناسایی صحیفه سجادیه، روش‎های تحقیق، پژوهش، دعا و متون در صحیفه سجادیه، کتاب‎شناسی و شرح دعاهای صحیفه سجادیه، پاسخ به شبهات، سبک زندگی در صحیفه سجادیه، موضوع-شناسی، روش تدریس و پژوهش در صحیفه سجادیه و ... را از عناوین این دوره از کلاس‎ها برشمرد.
علی قلی تصریح کرد: این دوره از کارگاه‌های آموزش صحیفه سجادیه با حضور اساتید برجسته کشوری همچون مجید عارف، حسین استادولی، حجج اسلام والمسلمین دکتر احمد غلامی و سید احمد سجادی برگزار می‌شود.
کارشناس صحیفه سجادیه افزود: در پایان این دوره از کلاس‌ها پس از برگزاری آزمون کتبی مدرک مربیگری  به فراگیران اهدا خواهد شد.
وی در پایان به دیدگاه مقام معظم رهبری درباره صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود فرمودند: «خواهش می‌کنم عزیزان من به خصوص جوانان با صحیفه سجادیه انس بگیرید، زیرا در این کتاب ظاهراً دعا، باطناً همه چیز وجود دارد. من به شما جوانان توصیه می‌کنم که بروید و صحیفه را بخوانید و در آن تدبر کنید».

 



ارسال نظرات