در دیدار مدیران کل کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی آذربایجان شرقی مطرح شد؛
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در دیدار با محسن ارشدزاده مدیرکل بهزیستی استان گفت: اکنون یک هزار خانوار دارای معلول ذهنی و حرکتی تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که می باید این افراد زیر چتر حمایتی سازمان بهزیستی قرار می گرفتند.
کد خبر: ۸۸۲۸۴۳۷
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، محمد کلامی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی امنیت جامعه را تهدید می کنند و درد نیازمندان درد اجتماع است، اظهار کرد: اگر شهرداری به موقع جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را می گرفت اکنون شاهد حاشیه نشینی در تبریز نبودیم،این نهاد در برابر دستگاه های اجرایی حق مطالبه گری دارد چون سیاست های غلط آن ها نیازمندان را به سوی کمیته امداد هدایت می کند.

وی با بیان اینکه 30 هزار خانوار به علت فوت سرپرست تحت پوشش این نهاد هستند، افزود: 48 درصد از مددجویان به علت فوت سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قرار گرفته اند، چهار هزار خانوار به علت طلاق و 771 خانوار به علت زندانی شدن سرپرست تحت حمایت این نهاد هستند.

کلامی با اشاره به اینکه 32 درصد از مددجویان به علت از کارافتادگی و 10 درصد نیز به علت بیماری سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد هستند، بیان کرد: حدود 26هزار خانوار به علت از کارافتادگی، معلولیت و بیماری سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه میزان آسیب های اجتماعی در بین مددجویان تحت حمایت این نهاد پائین است افزود: 6 درصد از خانوارهای تحت حمایت به علت طلاق و 2 درصد نیز به علل بد سرپرستی ، زندانی و سرباز بودن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قرار گرفته اند.

مدیرکل بهزیستی استان نیز در این دیدار با بیان اینکه جمع آوری و اسکان کودکان کار و خیابانی بر عهده شهرداری است، خاطرنشان کرد: 50 درصد از طلاق زوجین در دو سال نخست زندگی رخ می دهد چراکه آن ها پیش از ازدواج مهارت های زندگی را یاد نگرفته اند و نمی توانند باهم سازگار شوند.

محسن ارشدزاده با اشاره به مشاوره پیش از ازدواج زوج ها، بیان کرد: شهرستان های مرند و اسکو در استان به صورت پایلوت انتخاب شده اند تا پیش از ثبت ازدواج زوج ها در دفترخانه ثبت ازدواج، آن ها از آموزش های مشاوران خانواده بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه باید مددجویانی که از خدمات هر دو نهاد کمیته امداد و بهزیستی استفاده می کنند تفکیک شوند،تاکید کرد: متاسفانه تاکنون تعریف صحیحی از فقر و نیازهای فقرا انجام نشده است تا مشخص شود فقیر کیست و نیازهایش چیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها