مدیر کل کمیته امداد استان زنجان:

بیش از3 هزار مددجوی کمیته امداد استان زنجان مسکن ندارند

3 هزار و 200 مددجوی کمیته امداد استان زنجان مسکن ندارند و یا مسکن نامناسب دارند.
کد خبر: ۸۸۲۸۴۶۳
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در کارگروه تخصصی زکات استان با اشاره به آموزه‌های دینی نقل شده در امر پرداخت زکات به بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت خیران در این بخش تأکید کرد.

هدایت صفری در این جلسه با اشاره به اینکه زکات از بعد دینی، اقتصادی و فرهنگی دارای اهمیت بالایی است افزود: یکی از فعالیت‌های ارزشمندی است که از سال 83 در کمیته امداد و با حکم حکومتی پیگیری شده است، فریضه دینی زکات بوده است.

وی با اشاره به اینکه قانون زکات مصوب سال 90 موجب شد، زکات علاوه بر حکم ولی ‌فقیه به‌ عنوان حکم حکومتی درقالب قانون نیز به کمیته امداد ابلاغ‌ شود، اظهار کرد: فعالیت‌های اثربخشی که در این حوزه با همکاری اعضای شورای زکات و با محوریت ائمه جمعه استان انجام ‌شده موجب احیای این فریضه الهی شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: تا رسیدن به نقطه مطلوب در امر جمع‌آوری زکات فاصله زیادی داریم که اگر به این نقطه مطلوب برسیم فاصله طبقاتی کم شده و نیاز نیازمندان از این طریق رفع خواهد شد.

وی از جمله تأثیرات مثبت پرداخت زکات در جامعه را رفع نیازهای فقرا و همچنین جاری شدن برکت در جامعه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده 75 میلیارد ریال زکات در استان جمع‌آوری شده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 33 درصد رشد داشته و تحقق صد در صدی برنامه ابلاغی شورای مرکزی زکات طی 11ماه است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه افزایش زکات پرداختی در استان زنجان در نتیجه اقدامات فرهنگ‌سازی، دیدارهای انجام‌شده با ائمه جمعه ، روحانیون، فرمانداران، بخشداران، اعضای شورای زکات، مبلغان و مؤدیان زکات محقق شده است، ابراز امیدواری کرد، با استمرار فعالیت‌های انجام شده میزان زکات پرداختی در استان تا پایان امسال به 80 میلیارد ریال برسد.

وی با بیان اینکه ظرفیت بالقوه زکات استان بالاست ، افزود: طبق آمار هم اکنون 635 روستا دارای دهیاری هستند که 96 درصد از کل روستاهای استان را شامل می‌شود که تشکیل شورای زکات در تمامی این روستاها از محوری‌ترین برنامه‌ها در تحقق زکات خواهد بود.

صفری، گفت: امیدواریم از محل تحقق کامل برنامه های توسعه مشارکتهای مردمی و اعتبارات اختصاصی زمینه مسکن‌دار شدن 3 هزار و 200 مددجوی فاقد مسکن و یا مسکن نامناسب مددجویان تحت حمایت این نهاد را فراهم کنیم.

ارسال نظرات