نشست اختصاصی طلاب خواهر و برادر بافق با حضور مدیر کل صدا و سیما استان یزد در محل حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بافق برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۸۵۱۴
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در این نشست که به منظور روشنگری رسانه ای برگزار شد دکتر احمد پهلوانیان با حضور در جمع طلاب با بیان نکته ای نغز از آیت الله جوادی آملی گفت: فضای مجازی واقعی تر از فضای واقعی است و در تأیید آن از قول یک نویسنده غربی افزود: در رابطه با دنیای کنونی و پیشرفت تکنولوژی ما به جایی خواهیم رسید که «شوک آینده» نامیده می شود.

وی در توضیح این اصطلاح افزود: منظور نویسنده غربی این بوده که در آینده نه چندان دور زندگی انسان ها به گونه ای با رسانه ها در آمیخته خواهد شد که تمام ابعاد فردی، اجتماعی و زندگی بشر را از یک طرف و ابعاد شخصیتی، رفتاری، حسی اخلاقی و ... را نیز از طرف دیگر احاطه خواهد کرد.

مدیر کل صدا و سیمای استان یزد با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب با مضمون اینکه من اگر در این موقعیت نبودم مسئولیت فضای مجازی را بر عهده می گرفتم، اظهار کرد: شناخت و تسلط بر فضای مجازی از ضروریات است.

دکتر پهلوانیان عنوان کرد: هر طلبه باید یک رسانه باشد و از طریق رسانه و بخش عمده آن یعنی فضای مجازی حرف خود را بزند و اینگونه اسلام را معرفی کند.

پهلوانیان در پایان افزود: ذهن جامعه جوان ما پر از شبهات و تردیدها نسبت به جامعه اسلام است که از دید روانشناسی هم که به آن نگاه شود این ارتباطات رسانه ها مثل آمپول و قرص نیست که اثر دفعی داشته باشد بلکه مانند پمادی است که بر اثر مرور زمان آثارش محرز می شود.

وی بهترین راهکار جهت مقابله با پیامدهای سوء فضای مجازی را در آمادگی و تجهیز 3 عنصر آمادگی سریع، گسترده و مستمر عنوان کرد.

ارسال نظرات