معاون فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:
استان زنجان در ٩ ماهه اول سال جاری، صاحب ١٤١ عنوان کتاب جدید با ١٦٣ هزار و ٥٠٠ جلد تیراژ شد.
کد خبر: ۸۸۲۸۵۲۷
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تایید این خبر گفت: از این تعداد، ٤٥ عنوان با ٤٨ هزار جلد تیراژ در سه ماهه اول منتشر شده، ٥٣ عنوان در سه ماهه دوم با ٦٧ هزار تیراژ و ٤٣ عنوان نیز در سه ماهه سوم با ٤٨ عزار و ٥٠٠ جلد منتشر شده‌اند.

ابراهیم قاسمی تعداد کتاب‌های منتشر شده در حوزه کودک و نوجوان در ٩ ماهه اول سال را ١٥ عنوان دانسته و افزود: تیراژ این کتاب‌ها نیز ٣٧ هزار جلد است؛ همچنین در حوزه کتب دینی نیز، ١٠ عنوان کتاب با ٨ هزار و ٢٠٠ جلد تیراژ در این بازه زمانی به چاپ رسیده است.

وی تعداد کتب تالیف شده توسط نویسندگان در این استان را ١٣٣ عنوان و کتب ترجمه شده را ٨ عنوان در مدت زمان بازه ٩ ماهه اول سال اعلام کرده و ادامه داد: بیشترین کتاب‌های تالیف شده در فصل تابستان با ٥٢ عنوان کتاب بوده و در فصل بهار و پاییز نیز به ترتیب ٤٠ و ٤١ عنوان کتاب به چاپ رسیده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: تیراژ کتاب‌های تالیف شده در این بازه زمانی، ١٥٤ هزار و ٥٠٠ جلد بوده است.

قاسمی از ترجمه ٨ عنوان کتاب در ٩ ماهه اول سال جاری خبر داده و گفت: تیراژ کتاب‌های ترجمه شده نیز ٩ هزار جلد بود.

وی از میان ١٤١ کتاب منتشر شده در مدت ٩ ماهه اول سال ٩٥، سه عنوان را کتاب‌های چاپ مجدد با ٣ هزار تیراژ عنوان کرده و افزود: ١٣٨ عنوان کتاب نیز با ١٦٠ هزار و ٥٠٠ جلد تیراژ، برای اولین بار زیر چاپ رفتند.

ارسال نظرات