عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: باید به سمتی برویم که پزشکان افتخار کنند که بسیجی شوند و در طیف جامعه بسیج پزشکی شرکت فعال‌تری داشته باشند
کد خبر: ۸۸۲۸۵۵۸
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، حسینعلی شهریاری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره سازمان بسیج جامعه پزشکی و عملکرد آن طی سال‌های گذشته گفت: علی‌رغم اینکه کارهای بسیار بزرگی انجام شده و طیف زیادی از جامعه پزشکی در بسیج جامعه پزشکی شرکت می‌کنند اما از هم جای کار وجود دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: هنگام فراخوان سازمان بسیج جامعه پزشکی مبنی بر ویزیت و درمان رایگان در مناطق محروم، استقبال خوبی از سوی پزشکان می‌شود که باید اقدامات بیشتری صورت گیرد و ما باید به سمتی برویم که پزشکان افتخار کنند که بسیجی شوند و در طیف بسیج جامعه پزشکی شرکت فعال‌تری داشته باشند.

نگاه مردم به بهداری رزمی نگاهی فرهنگی است

شهریاری در پاسخ به این سوال که نقش بسیج جامعه پزشکی در توسعه بهداری رزمی چگونه است؟ جواب داد: زمانی که بهداری رزمی تشکیل می‌شود به این معنی است که نگاه مردم از نظامی بودن به فعالیت فرهنگی و خدماتی سپاه پاسداران و سازمان بسیج معطوف می‌شود و این ارگان‌ها را به دید نیروی نظامی نمی‌نگرند.

وی افزود: از طرفی با توجه به اینکه در کشوری هستیم که دشمنان زیادی دارد باید این آمادگی مقابله با شرایط بحرانی را داشته باشیم تا بتوانیم در کمتر از 24 ساعت بیمارستان‌های صحرایی رزمی را در همه موارد آماده کنیم که در حال حاضر وجود بیمارستان‌های رزمی نوید این اتفاق بسیار ارزشمند است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به نقش تیم‌های اضطراری در سازماندهی تیپ‌ها و لشکرهای مردم پایه بیان داشت: کارهای خوبی انجام شده اما نیاز است که در این‌باره بیشتر فعالیت شود و توصیه می‌شود با برگزاری فراخوان، جلسات و همایش‌های دوره‌ای این مسئله فراموش نشود و به طور دائم یادآوری شده و با دریافت نقطه نظرات پزشکان و ایجاد همکاری دو طرفه تعداد پزشکان بیشتری جذب شوند.

سوال: آیا عضویت افراد زیادی از مدافعین حرم از اعضای بسیج جامعه پزشکی نشان دهنده عملکرد مثبت این سازمان است؟

کارهای خوبی را انجام داده‌ایم اما به دلیل اینکه در سوریه جنگ‌های منظمی وجود دارد، به صورتی‌که در 8 سال دفاع مقدس وجود نداشته است، امکان اینکه در یک مکان خاص بیمارستان صحرایی دایر کنیم و مستقر شویم نیست؛ اما امکانات موجود اعم از پزشکان و دارو و تجهیزات می‌تواند برای دفاع از مدافعین حرم کمک کننده باشد که اگر خدای نکرده دچار حادثه شوند در اسرع وقتبه آنها رسیدگی شود.

وی در پاسخ به این سوال که بهترین تجربه شما در دوران دفاع مقدس و جامعه پزشکی چیست، گفت: در زمان جنگ با اینکه پزشک بودم و دوره تخصص می‌گذراندم چندین بار در تیم‌های اضطراری حضور پیدا کردیم و با چشم می‌دیدم که عزیزان ما حاضر بودند خالصانه از همه چیزشان بگذرند و جانشان را ایثار کنند که این فداکاری باید به عنوان یک الگو برای آینده‌گان مورد توجه باشد و اگر نتوانستیم جانمان را برای حفظ انقلاب فدا کنیم سعی کنیم خط شهدا را ادامه بدهیم.

شهریاری، تصریح کرد: همچنین این موضوع برای ما خیلی خوشایند بود که می‌دیدیم تعداد بسیار زیادی از مجروحین با رسیدن به موقع در بیمارستان‌های صحرایی در خط مقدم نجات پیدا می‌کردند.

برای کسانی که خالصانه همه چیزشان را فدا می‌کردند اشک می‌ریختیم

وی ادامه داد: از خاطرات تلخ اینکه در زمان جنگ افراد بسیار زیادی را دیدم که موقع رسیدن به بیمارستان‌های اورژانس و صحرایی جانشان را از دست داده بودند و ما برای کسانی که خالصانه همه چیزشان را فدا می‌کردند اشک می‌ریختیم.

ضرروت فرهنگ‌سازی برای احیای ارزش‌های دینی انقلابی

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که برای تداوم روحیه ایثار و جهاد در این برهه زمانی چه باید کرد؟ تصریح کرد: این موارد به روحیه، ایمان و اعتقادات دینی برمی‌گردد، امروزه نه تنها در جامعه پزشکی بلکه در تمام اقشار جامعه بعضی از اندیشه‌ها به تدریج رنگ می‌بازد که نیاز به تلاش‌های فرهنگی بیشتری برای احیای آن احساس می‌شود.

اختلاس‌ و تبعیض‌ باعث از بین رفتن انگیزه افراد و سرخوردگی است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس متذکر شد: سوءاستفاده، اختلاس‌ها و تبعیض‌ها باعث از بین رفتن انگیزه افراد و سرخوردگی است، که لازم است در این باره  باید تلاش بیشتری بشود.

شهریاری، در پایان تصریح کرد: خیلی از افراد قشر جامعه پزشکی از جوانان هستند و هنگامی که مشغول به کار می‌شوند با دیدن این مشکلات در جامعه ممکن است انگیزه‌های خود را از دست بدهند، برای جلوگیری از مشکل احتیاج به اقدامات فراجناحی، فراگروهی و ملی وجود دارد که همه باید دست به دست هم بدهند و مخصوص یک قشر خاص نیست.

ارسال نظرات