سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در پاسخ به «بسیج» اعلام کرد:

بیش از 53 هزار نفر در شهرک های صنعتی مشغول به کار شدند

روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در پاسخ به گفتگوی یکی از نمایندگان سابق مجلس به خبرگزاری بسیج اعلام کرد : به کار بردن عبارت «تعطیلی 50 درصد شهرک های صنعتی»از نظر محتوایی تعبیر درستی نیست.
کد خبر: ۸۸۲۸۵۸۰
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در پاسخ به گفتگوی یکی از نمایندگان سابق مجلس به خبرگزاری بسیج اعلام کرد : به کار بردن عبارت «تعطیلی 50 درصد شهرک های صنعتی»از نظر محتوایی تعبیر درستی نیست.

براساس این گزارش در این جوابیه آمده است: براساس آمار و مستندات موجود درحال حاضر هیچ شهرک صنعتی در کشور وجود ندارد که فعالیت تمامی واحدهای مستقر در آن ها متوقف باشد.همچنین از آغاز تأسیس سازمان تاکنون تعداد 31302واحد فعال می باشد براساس بررسی های به عمل آمده تا پایان سال گذشته 19درصد واحدهای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی غیرفعال بوده اند که در سال جاری با توجه به اقدامات و اجرای برنامه های حکایتی در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل 9680 واحد صنعتی متوقف در داخل شهرکها و نواحی صنعتی، مجددا به چرخه تولید بازگشته اند. لازم به ذکر است در همین ایام تعداد 2047 واحد صنعتی جدید در این شهرک ها به بهره برداری رسیده است.

این جوابیه ادامه داده است: همچنین در این بازه زمانی از طریق طرح رونق تعداد 1540واحد و طرح صنعتی در شهرکها و ناوحی صنعتی که با مشکلاتی نظیر توقف و یا فعالیت کمتر از ظرفیت اسمی مواجه بوده اند، موفق به اخذ تسهیلات طرح رونق شده اند که بر اساس آخرین گزارش نظارتی اخذ شده از سامانه بهین یاب تعداد 961 طرح و واحد نسبت به افزایش ظرفیت تولید و یا راه اندازی طرح اقدام نموده اند که این موضوع منجر به افزایش 6087 نفر نیروی انسانی جدید در این واحدها و طرح ها شده است.علاوه بر این تعداد 59 واحد صنعتی از واحدهای دریافت کننده تسهیلات درحال حاضر موفق به صادرات محصولات و خدمات خود به بازارهای هدف شده اند.

نکته پایانی اینکه نهضت راه اندازی مجدد واحدهای متوقف از ابتدای آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید همواره مورد توجه بوده و این امر منجر شده است که 3352 واحد صنعتی غیرفعال با اشتغال 53562 نفر در شهرکها و نواحی صنعتی مجددا راه اندازی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار