فرمانده نیروی زمینی سپاه از برگزاری رزمایش امنیتی _دفاعی پیامبر اعظم ۱۱ در منطقه مرکزی و شرق کشور از دوم اسفند ماه به مدت سه روز خبر داد .
کد خبر: ۸۸۲۸۵۸۶
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
آغاز رزمایش پیامبر اعظم ۱۱ نیروی زمینی سپاه در منطقه مرکزی و شرق کشور از دوم اسفندبه گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  سردار سرتیپ پاسدارمحمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در نشست خبری که صبح امروز در سالن کنفرانس روابط عمومی کل سپاه برگزار شد با اعلام خبر برگزاری رزمایش پیامبر اعظم ۱۱ در منطقه مرکزی و شرق کشور گفت: این رزمایش امنیتی -دفاعی با حضور بخشی از یگانهای نیروی زمینی سپاه از دوم اسفند ماه به مدت سه روز برگزار خواهد شد.
سردار پاکپور با بیان اینکه رزمایش پیامبر اعظم ۱۱ در دو مرحله برگزار می‌شود، اظهار کرد:در روز اول رزمایش  راکت‌های پیشرفته و مدرن دقیق زن در منطقه مرکزی کشور مورد آزمایش قرار خواهند گرفت. 
وی افزود : همچنین در روز دوم ، رزمایش دفاع از کوی و برزن با حضور گردانهای امام حسین(ع) و بیت المقدس ونیزاجرای آتش توپخانه برد بلند و پدافند ارتفاع پست به انجام می رسد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه اعلام کرد: مرحله اصلی رزمایش پیامبر اعظم ۱۱  روز چهارشنبه (۴ اسفند) با اجرای ماموریت لشکرهای پیاده ،تیپ زرهی، یگان های پهپاد و جنگال در شمال شرق کشور به انجام می رسد.
وی در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات و ماموریتهای نیروی زمینی سپاه در غرب، شمال غرب و جنوب شرق کشور اظهار کرد: نیروی زمینی سپاه از سالهای گذشته مسئولیت ایجاد امنیت در غرب و شمال غرب را بر عهده داشت و از سال ۸۸ نیز مسئولیت امنیت جنوب شرق کشور به سپاه واگذار شد.
 فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه از سال ۸۵ تا ۸۹ به دلیل عدم وجود زیرساخت و وضعیت خاص جغرافیایی منطقه، شاهد اقدامات ضدامنیتی از سوی ضدانقلاب در شمال غرب کشور بودیم گفت: از اواخر سال ۸۹ و اوایل سال ۹۰ کار احداث زیرساخت و جاده، ایجاد پاسگاه و اقدامات اطلاعاتی آغاز گردید و درگیری‌های متعددی با ضدانقلاب به منظور بازپس گیری مواضع انجام شد که امروز در ارتفاعات مرزی مستقر شدیم و اشراف کاملی بر ضدانقلاب داریم.
سردار پاکپور با بیان اینکه در جنوب شرق کشور نیز در گذشته شاهد انجام اقدامات خرابکارانه توسط اشرار و ضدانقلاب تا عمق ۳۰۰ کیلومتری مرز بودیم گفت: از زمانی که سپاه مأموریت را در این منطقه برعهده گرفت دو هدف عمده‌ی ایجاد امنیت مردمی و محرومیت زدایی را دنبال کرد که امروز بحمدالله امنیت پایدار با بهره گیری ازظرفیت نیروهای مردمی منطقه حاصل شده است.
 
وی امنیت امروز منطقه‌ی جنوب شرق کشور را مرهون اقدامات مردمی در این منطقه دانست و خاطرنشان کرد: این امنیت امروز منجر به فراهم سازی بستر برای خدمت رسانی دولت، نهادها و سازمان‌های مردمی و حتی خصوصی کشور شده است.
 
سردار پاکپور تشکیل هوانیروز و ارتقای توان پهپادی نیروی زمینی سپاه را از اقدامات سال جاری این نیرو برشمرد و خاطرنشان کرد: استعداد هوانیروز در گذشته در نیروی هوافضای سپاه بود و از زمانی که این ظرفیت به نیروی زمینی سپاه منتقل شد ارتقای آن با ایجاد پایگاههای مقدم در مناطق عملیاتی، ارتقای پایگاههای ثابت و نیز ارتقای سیستم‌های ناوبری بالگردی در سال جاری دنبال می‌شود.
 
وی افزود: با توجه به طیف گسترده مأموریت‌های نیروی زمینی سپاه در شمال غرب و جنوب شرق کشور امروز توان پهپادی این نیرو به گونه ای ارتقا یافته که تمامی مأموریت ها شامل شناسایی و رزمی در ساختار و سازمان پهپادی نیروی زمینی سپاه دیده می شود.
 
 فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اقدامات عملیاتی نیروی زمینی سپاه در شمال غرب و جنوب شرق کشور اظهار کرد: در سال جاری گروههای ضد انقلابی که سالیان سال از فاز نظامی دور شده بودند با حمایت سازمان های فرامنطقه ای و برخی کشورهای منطقه دوباره اعلام کردند که وارد فاز نظامی شده اند و اقداماتشان را از ابتدای امسال آغاز کردند.
 
وی افزود: اولین درگیری ما در اشنویه با تیم ۱۲ نفره ضدانقلاب صورت گرفت که منجر به هلاکت کامل اعضای آن گردید،همچنین در سروآباد و مهاباد نیز شاهد اقدامات مشابهی بودیم که با پاسخ سخت و قاطع رزمندگان نیروی زمینی سپاه مواجه شد.
 فرمانده نیروی زمینی سپاه  انجام بیش از ۴ هزار و ۳۵ طرح عمرانی، معیشتی و محرومیت زدایی را از اقدامات نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور عنوان و خاطرنشان کرد: همزمان با هفته وحدت ۱۲ بیمارستان صحرایی در مناطق محروم جنوب شرق کشور برپا شد ، همچنین در زمان برگزاری رزمایش امنیتی دفاعی پیامبر اعظم (ص) ۱۱ نیز یک بیمارستان صحرایی فوق تخصصی در منطقه رزمایش برپا می شود.
سردار پاکپور انجام رزمایش هایی همچون رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۰ در جنوب شرق و رزمایش امام علی (ع) در منطقه غرب کشور را از اقدامات سال جاری نیروی زمینی سپاه عنوان و خاطرنشان کرد: چندین رزمایش تخصصی، اطلاعاتی و تمرینات تاکتیکی نیز در طول سال جاری در مناطق مختلف کشور برگزار شد.
 
وی در واکنش به طرح آمریکایی‌ها برای تحریم سپاه،خاطرنشان کرد: دولتمردان امریکا باید  عاقل باشند و دست به این اقدام نزنند به این دلیل که همه دنیا اذعان دارند که امریکایی‌ها نمی‌توانند دست به چنین اقدامی بزند و بعید است بخواهند این اقدام را انجام دهند چون غیر عقلانی است.
فرمانده نیروی زمینی سپاه با تأکید بر اینکه ما از نقطه عدم حضور در نقاط مرزی امروز به حضور مقتدر برابر هرگونه تهدید در نقطه صفر مرزی رسیده ایم اظهار کرد: برغم تلاش‌های بدخواهان و همکاری برخی جریانهای فرامرزی با تلاش‌های صورت گرفته بر تمامی تحرکات نقاط پیرامونی اشراف اطلاعاتی دقیق و همه جانبه داشته و این اشراف اطلاعاتی شیطنت های پیدا و پنهان علیه کشور را خنثی و تحت کنترل همه جانبه قرار داده است.
سردار پاکپور در بخش دیگری از سخنانش پیرامون آخرین وضعیت مناطق مرزی در غرب و شمال غرب کشور اظهار کرد: در منطقه شمال عراق تا سردشت با عناصر غیردولتی هم مرز هستیم و حاکمیتی از دولت مرکزی در این مناطق وجود ندارد و امروز بحمدالله اشراف کاملی بر عناصر ضدانقلاب در آنسوی مرز پیدا کرده و بر آنان مسلطیم.
وی در واکنش به اقدامات تروریستی صورت گرفته در استان دیاله عراق گفت: این اقدامات به سمت مرزهای ما نبوده اما اشراف اطلاعاتی ما بگونه ای است که در برابر هر حرکتی آمادگی کامل داریم.
سردار پاکپور با اشاره به اقدامات مستشاری سپاه در یاری رساندن به محور مقاومت نیز اظهار کرد: کمکهای مستشاری ما به کشورهای دوست و برحسب درخواست آنها صورت می‌پذیرد.
وی همچنین با اشاره به اقدامات نیروی زمینی سپاه در یاری رساندن به گرفتار شدگان در سیل و کولاک اخیر در مناطق مختلف کشور گفت: در جنوب شرق کشور دسته‌های رزمی و بومی قرارگاه قدس کمک شایان توجهی را به گرفتار شدگان در سیل اخیر انجام دادند همچنین با توجه به وقوع سیل در شمال شرق کشور نیز نفربرهای شرکت کننده در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ،در حال حاضر مشغول امدادرسانی، انتقال و نجات هموطنان در این مناطق هستند.
سردار پاکپور با تأکید بر اینکه سمت و سوی تمامی توطئه‌ها و اتفاقات پیرامونی ما به سمت جمهوری اسلامی ایران است گفت: این که دشمن نمی‌تواند به مرزهای ما تجاوز کند مرهون اقدامات امنیت آفرینی است که حاصل برنامه ریزی، مطالعه و بررسی های چندین ساله می باشد و خون شهدا و رشادتهای رزمندگان این دستاوردها را رقم زده است.
 
وی با بیان اینکه دشمن دست از خباثت و توطئه برنداشته است گفت: داعش و تروریست ها به طور قطع تمایل زیادی به ناامن کردن کشور ما دارند اما از حد و حدودی که مقرر کرده ایم جلوتر نمی آیند و اگر بیایند منهدم می شوند.
 
فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان خطاب به ملت ایران تأکید کرد: به هموطنان خود اطمینان می دهیم با هوشمندی و هوشیاری امنیت پایدار در کشور تثبیت شده است و با هرگونه تهدید قاطعانه و به موقع برخورد می کنیم.

ارسال نظرات