خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: اگر وضعیت 20 سال گذشته جنگل گلستان را با شرایط فعلی ارزیابی و بسنجیم اصلا قابل مقایسه نیستند مگر صد سال پیش برف و بوران و حوادث طبیعی وجود نداشته است، ناکارآمدی مدیریتی در قوانین و اجرا به چشم می‎خورد.
کد خبر: ۸۸۲۸۶۳۸
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، هادی هاشمیان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با محوریت برگزاری همایش ملی حقوق سبز که پنجم اسفندماه جاری به میزبانی استان برگزار می‎شود، اظهار کرد: ناکارآمدی طرح‎های جنگلداری و خروج دام از مراتع، دادن مجوز در دل محیط زیست و منابع طبیعی باعث بروز چالش‎های زیست محیطی شده است.
وی اکثر مشکلات موجود را در حوزه مدیریتی دانست و تصریح کرد: در کشور ما محیط زیست و منابع طبیعی، خوب مدیریت نشده است، شمار زیادی از مشتاقان محیط زیست و مابع طبیعی وارد گود شدند اما چرا همیشه دستگاه قضایی باید پاسخگو باشد ما باید مطالبه‎گر باشیم.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اینکه هر سه قوه باید ناکارآمدی خود را در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی بپذیرند، افزود: هدف از برگزاری همایش ملی حقوق سبز برانگیختن حساسیت جامعه است، مقام معظم رهبری تاکید دارند حتی به بهانه حوزه علمیه نباید جنگل و مرتع آسیب ببیند.
هاشمیان گفت: اگر وضعیت 20 سال گذشته جنگل گلستان را با شرایط فعلی ارزیابی و بسنجیم اصلا قابل مقایسه نیستند مگر صد سال پیش برف و بوران و حوادث طبیعی وجود نداشته است، ناکارآمدی مدیریتی در قوانین و اجرا به چشم می‎خورد.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی نسبت توسعه به تخریب بسیار اندک است، اظهار کرد: میزان تخریب هر ساله افزایش می‎یابد و توسعه محیط زیست دیده نمی‎شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان یکی از دلایل عمده برگزاری این همایش را در اسفندماه قرار گرفتن در ایام درختکاری ذکر کرد و گفت: همیشه در این ایام درختانی به شکل نمادین کاشته شده و یا در بین مردم توزیع می‎شوند این فرهنگ گاهی جای خود را به درستی پیدا نکرده و کوتاهی از سوی محیط زیست دیده می‎شود.

هاشمیان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در صدور آرا و برخورد با متخلفان همواره پیشگام بوده است، افزود: به دلیل کوتاهی متولیان؛ ما دادستان‎های استان را موظف کردیم که مناطق زیارت، توشن، جهان‎نما و شرق استان را سرکشی کنند ما مجبور هستیم کاری که در سایه غفلت متولیان انجام می‎شود را جبران کنیم.
وی تاکید کرد: جای این سوال از متولیان محیط زیست وجود دارد که آنها چه کاری برای اقناع افکار عمومی انجام دادند در حقیقت همایش ملی حقوق سبز می‎خواهد به مردم و مسئولان یادآوری کند که همه پای کار باشند تا پسروی در حوزه جنگل و منابع طبیعی نداشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اینکه باید از فرصت برگزاری این همایش در مطرح کردن چالش‎های استان استفاده کنیم، گفت: ریزگردهایی از شمال استان و از طریق مرز ترکمنستان، گلستان را تهدید می‎کند اما کسی این موضوع را باور ندارد برگزاری این همایش فرصت خوبی است تا مشکلات استان را مطرح و مسئولان کشوری را به این قضایا حساس کنیم.

هاشمیان با بیان اینکه وضعیت خلیج گرگان از دریاچه ارومیه بدتر شده است، ابراز کرد: باید چالش‎هایی که محیط زیست و منابع طبیعی استان را مطرح می‎کند به مسئولان کشور بازگو کنیم، چندین جلسه شورای تامین پیرامون رفع موانع خلیج گرگان تشکیل داده است اما هنوز به عملیات اجرایی نرسیده و در حد حرف و جلسات باقی مانده است.
وی یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش را نشان دادن مظلومیت استان گلستان در چالش‎های محیط زیست و منابع طبیعی ذکر کرد و گفت: اینکه باید به جملات تکراری با مضمون پشت برگ‎های سبز استان گلستان محرومیت قرار گرفته باید بازگو کنیم باید به دنبال توسعه پایدار باشیم و در حفظ طبیعت برای نسل آینده بکوشیم.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها