خبرهای داغ:
مسئول بسیج حقوقدانان استان گلستان گفت: امروز امنیت انسانی یکی از دغدغه‎هایی است که مفهوم امنیت ملی را شامل می‎شود و تغییر و چالش‎هائی که در محیط زیست وجود دارد دغدغه‎ای برای مردم و مسئولان در حوزه امنیت ملی به وجود آورده است.
کد خبر: ۸۸۲۸۶۴۰
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، علی اکبر اسماعیلی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان به همایش حقوق سبز اشاره کرد و اظهار داشت: استان گلستان یکی از 11 استانی است که بحران آب دارد و اگر بی‎توجهی کنیم شاید در سال‎های آینده با مشکل ریزگردها در گلستان روبه‌رو شویم.

وی تصریح کرد: برنامه‎های اصلی دولت‎ها باید به گونه‎ای باشد که بین جامعه انسانی و طبیعت یک تعادل برقرار کنند که جوامع انسانی محیط ‎زیست را به خطر نیندازند.

مسئول بسیج حقو‎دانان گلستان گفت: از آنجایی که در سیاست‎های ابلاغی مقام معظم رهبری که در شورای سیاست‎گذاری تشخیص مصلحت نظام تائید شد ما را به این واداشت که نسبت به دغدغه‎های محیط‎زیستی توجه ویژه‎ای داشته باشیم.

اسماعیلی با بیان اینکه دغدغه زیست‎محیطی باید در دل همه مسئولان باشد، گفت: بنا بود این همایش در یکی از استان‎های شمالی برگزار شود و با لطف الهی و اجماع استانی مسئولان توانستیم که این همایش را در استان گلستان با محوریت سازمان بسیج حقوق‎دانان و حوزه‎های اجرا و قضایی و علمی برعهده بگیریم.

وی تصریح کرد: امروز امنیت انسانی یکی از دغدغه‎هایی است که مفهوم امنیت ملی را شامل می‎شود و تغییر و چالش‎هائی که در محیط  زیست وجود دارد دغدغه‎ای برای مردم و مسئولان در حوزه امنیت ملی به وجود آورده است.

مسئول بسیج حقو‎دانان گلستان یادآور شد: بیماری‎های و آلودگی‎های زیست محیطی تهدید محسوب می‎شود که امنیت زیستی انسان را به مخاطره می‎اندازد.

اسماعیلی با بیان اینکه مخاطرات زیست‎محیطی می‎تواند به یک چالش ملی تبدیل شود، افزود: دغدغه‎های زیست محیطی مربوط به یک دولت و یک قشر خاص نیست و همه سازمان‎ها و اقشار به فرموده مقام معظم رهبری باید  دغدغه زیست‎محیطی داشته باشند.

وی افزود: فرهنگ‎سازی در حوزه زیست محیطی در سیاست‎های ابلاغی مقام معظم رهبری تاکید شده و بر این اساس یکی از ویژگی‎های این همایش گفتمان‎سازی و بستر سازی زیست محیطی است.

مسئول بسیج حقوقدانان گلستان با بیان اینکه امروز امنیت‎غذایی، امنیت اقتصادی مردم با چالش‎های زیست‎محیطی در خطر قرار دارد، افزود: چندین پیش همایش قبل از برگزاری همایش ملی و حقوقی سبز برگزار شد و این همایش کاملا آکادمیک برگزار خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه 250 نفر از کارشناسان حقوقی ما در این همایش حضور دارند، افزود: امیدواریم با این همایش بخشی از دغدغه‎های زیست محیطی را به تصویر بکشیم و ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر 60 مقاله به این همایش ارسال شده و مقالات به صورت پوستر و ارائه پذیرفته شده و بخشی از این مقالات در پنل‎ها ارائه شود.

مسئول بسیج حقوقدانان گلستان با بیان اینکه استان‎های سمنان، گلستان، خراسان شمالی، مازندران و گیلان در این همایش مشارکت دارند، افزود: بخشی از مقالات به عنوان مقالات برتر در نظر گرفته شده که در صبح همایش با حضور مدعوین ارائه می‎شود.

اسماعیلی گفت: بنا شد که به صورت پایلوت تشکل‎های زیست‎محیطی را در استان گلستان برعهده داشته باشیم و از ظرفیت سمن‎ها برای صیانت از محیط‎زیست بهره بجوییم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها