هزار سنگر آمل هر هفته با عطر شهدا معطر می شود

در ایام سوگواری دخت رسول الله(ص) پیکر 7 شهید گمنام وارد مازندران دیار علویان شده و یکی از این شهدا بار دیگر طی دو هفته اخیر شهر مقاوم هزار سنگر آمل را با عطرش معطر می سازد.
کد خبر: ۸۸۲۸۶۴۶
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، همزمان با ایام فاطمیه دوم مازندران قهرمان پرور نیز از 7 شهید گمنام دوران دفاع مقدس پذیرایی و شهر هزار سنگر آمل میزبان یکی از این هفت شهید خواهد بود.
 
استان مازندران در دوران دفاع مقدس حماسه‌هایی به بلندای تاریخ خلق کرده که با گذشت 38 سال از انقلاب این استان قهرمان پرور همچنان میزبان آلاله‌های سرخ حسینی و زینبی در هر کوچه و برزن این استان است.

جلسه برنامه‌ریزی خاکسپاری شهید گمنام یکشنبه شب در دانشکده علوم قرآنی این شهرستان برگزار تا مراسم تشییع شهید گمنام در آمل با شور و حرارتی خاص مقرر شود.

فرماندار ویژه آمل در این نشست از میزبانی شهر دارالمومنین مازندران برای تشیع و خاکسپاری یک شهید گمنام در دهم اسفند ماه خبر داد.

احمد منفرد با بیان اینکه آمل همزمان با فرارسیدن ایام سوگواره یاس نبوی(س) مازندران میزبان هفت شهید گمنام از شهدای هشت سال دفاع مقدس است اظهار داشت: این شهدا با برنامه‌ریزی حفظ و آثار ارزش‌های دفاع مقدس هفتم اسفندماه از محور سوادکوه وارد این استان می‌شود.

وی ادامه داد: در روز هشتم مرکز استان با برگزاری برنامه‌هایی به تشییع این شهدا پرداخته و در روز نهم سه شهید از این شهدا به سه شهرستان مازندران برای تشییع و خاکسپاری انتقال داده می‌شود.

منفرد با بیان اینکه مردم شهر دارالمومنین نیز در روز دهم میزبان یک شهید گمنام شده تا به درخواست دانشکده علوم قرآنی این شهرستان در محوطه این دانشکده به خاک سپرده شود.

فرماندار ویژه آمل ورود این شهید را در شب نهم برای برگزاری شب وداع با حضور مردم شهیدپرور بیان و عنوان کرد: پس از تشییع و خاکسپاری دانشکده علوم قرآنی باید برای ساخت مکان این شهید برنامه‌ریزی و تلاش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: طراحی برای تنها شهید گمنام این دانشکده با استفاده از الگوهای معماری اسلامی ایران انجام شود.

رئیس دانشکده علوم قرآنی شمال کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه دانشکده علوم قرآنی آمل به عنوان تنها دانشکده در شمال کشور به پذیرش دانشجوی قرآنی می‌پردازد افزود: این دانشکده با رشته‌های کارشناسی و ارشد به عنوان دانشکده برتر کشور در مرکز آموزشی انتخاب شد.

حجت‌الاسلام سیدمعصوم حسینی با اعلام اینکه دانشکده علوم قرآنی آماده هر نوع برنامه و مراسم برای تنها شهید گمنام این دانشکده است بیان کرد: این دانشکده افتخاری داشت تا به عنوان تنها مرکز آموزشی این شهرستان پذیرای شهید گمنام شود.

وی اضافه کرد: آمل در کنار شهرهای نور و بهشهر میزبان شهید گمنام است که در شب نهم و دهم دانشجویان این دانشکده در مراسمات شب وداع و تشییع و خاکسپاری حضور می‌یابند.

حسینی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با تشکیل هیئت امنا شهید به منظور رسیدگی بر مراسم خاکسپاری این شهید قبر آن آماده شده و حتی برای المان یا رونمایی سنگ قبر شهید نیز طرحی آماده و برنامه‌ریزی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها