قاسمی خاطرنشان کرد: آرمان‌های انقلاب اسلامی قابل معامله و قابل مذاکره نیست، دشمنان برای اینکه این آرمان‌ها را از مردم بگیرند به اشکال مختلف با نظام اسلامی ما مخالفت می‎کنند.
کد خبر: ۸۸۲۸۶۵۴
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، وزیر نفت دولت اصولگرا افزود: دشمنان انقلاب تصور نمی‌کردند که انقلاب اسلامی ایران عمر طولانی به‌دست آورد.
 
رستم قاسمی در گردهمایی جبهه مردمی نیروهای جبهه انقلاب اسلامی مازندران در مسجد رسول‌الله(ص) این شهرستان با اشاره به حضور پرشور مردم مازندران در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: رشادت‌های مردم این خطه بر کسی پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی معادلات جهانی را برهم زد و هر چقدر از عمر و تثبیت انقلاب می‎گذرد نگاه دشمنان به انقلاب تغییر می‎کند.

این مسؤول یادآور شد: همه مخالفت‌های انجام‌شده با انقلاب به‌دلیل آرمان‌های بلند این نظام بود.

قاسمی خاطرنشان کرد: آرمان‌های انقلاب اسلامی قابل معامله و قابل مذاکره نیست، دشمنان برای اینکه این آرمان‌ها را از مردم بگیرند به اشکال مختلف با نظام اسلامی ما مخالفت می‎کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف دشمن برای به چالش کشیدن نظام اسلامی، اضافه کرد: با همه اقدامات دشمن نه تنها کشور ما دچار مشکل نشد، بلکه قدرت منطقه‌ای ما زبانزد همه کشورهای دنیا قرار دارد.

وزیر سابق نفت ادامه داد: دشمن تلاش دارد که انقلاب اسلامی را محصور کرده و برنامه داشتند که نظام را در ایران از بین ببرند ولی زمینه گسترش اهداف انقلاب در اقصی نقاط جهان فراهم شد.

قاسمی اضافه کرد: قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی در حال گسترش است، قدرتی که در منطقه درست شد نظام سلطه را به وحشت انداخت.

وی با اعلام اینکه ساماندهی نیروهای بسیجی در عراق و سوریه شکل گرفت، بیان کرد: این قدرت بسیار بزرگ به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شد.

وزیر نفت دولت دهم ادامه داد: دشمنان تحریم را با ابزارهای جهانی که در اختیار داشتند به‌عنوان ابزار علیه نظام شروع کردند و وقتی تحریم را شکل دادند به‌دنبال فروپاشی نظام اسلامی ایران بودند و در این زمینه لحظه‌شماری می‎کردند.

قاسمی با اعلام اینکه دشمن با تحریم به‌دنبال فروپاشی اقتصادی در کشور بود، یادآور شد: تا قبل از تحریم وابستگی اساسی در بخش‌های مختلف اقتصادی داشتیم، این وابستگی در صنایع بالادستی نفت نیز وجود داشت و دشمن انتظار می‎کشید که با تحریم‌ها کشور دچار مشکلات اساسی شود.

وزیر دولت اصولگرا با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای تحریم بنزین ادامه داد: در آن دوره ریاست اوپک را در اختیار داشتیم، همه انتظار داشتند که صنعت نفت از رونق خارج شود ولی این اتفاق ایجاد نشد.

وزیر نفت دولت دهم با اعلام اینکه برخی مواقع خودمان هم در آن زمان نگران بودیم، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمودند باید از این قله عبور کنیم و حمایت ایشان باعث دلگرمی و حمایت ما شد.

قاسمی ادامه داد: دشمن زمانی متوجه شد که ایران در این بخش به خودکفایی رسید، بسیاری از تجهیزاتی که قبل از تحریم وارد می‎کردیم بعد تحریم در کشور ساخته شد، برخی از این کالاها در انحصار تعدادی کشور بود و با وجود رقم‌های کلانی که ما پرداخت می‎کردیم حاضر نبودند کالا را در اختیار ما قرار دهند ولی با همت مردان بزرگ بسیاری از کالاهای مورد نیاز در کشور ساخته شد.

وی یادآور شد: با کمک صنعت‌گران نفت کشور و سازندگان تجهیزات بسیاری از کالاهای مورد نیاز این صنعت در کشور ساخته شد و چیزی برای رسیدن به خودکفایی کامل نمانده است.

وزیر نفت دولت دهم با اعلام اینکه در حال حاضر هم باید این نگاه در کشور حفظ شود، گفت: از ظرفیت و امکانات موجود در کشور باید به نحو مناسب استفاده شود.

قاسمی یادآور شد: گفتمان «ما می‎توانیم» امام راحل در دوران تحریم سرلوحه کاری ما قرار گرفت و سخت‌ترین پروژه کشور که برخی‌ها باور نمی‎کردند در کشور ساخته شد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر برای اجرای بسیار از طرح‌های بزرگ کشور نیاز به حضور نیروهای خارجی نداریم، افزود: این موضوع را با تحقیق اعلام می‎کنم، در یک دوره کوتاه مشکلاتی داشتیم ولی در دوران تحریم وقتی خارجی‌ها رفتند نه تنها کار ما کمتر نشد بلکه روند رو به رشدی داشتیم، بنابراین ابزارهایی که خارجی‌ها به‌کار می‎برند با هوشمندی جوانان ما قابل خنثی شدن است.

وزیر سابق نفت اظهار کرد: باور «ما می‎توانیم» در کشور باید تقویت شود و این موضوع را در دوران مسؤولیتم درک کردم، در سخت‌ترین شرایط جوانان کشور ما وسایل بسیار حیاتی را ساختند.

قاسمی دلیل زبانزد بودن امنیت کشور را ریل‌گذاری مناسب برای حفظ کشور عنوان کرد و افزود: این بخش در اختیار کسانی بود که قدرت کشور را باور کردند.

وی با بیان اینکه در صنعت دفاعی به خودکفایی کامل رسیدیم، اضافه کرد: بسیاری از دوستان کشور ما نیز در این بخش به خودکفایی رسیدند.

وزیر نفت دولت دهم ادامه داد: باور «ما می‎توانیم» سبب آبادانی کشور بعد از جنگ شد و امروز این توانمندی در کشور وجود دارد، مهم‌ترین مشکل حال حاضر که رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کردند، مشکل اقتصادی است، بیش از 10 سال که معظم‌له به این موضوع اشاره کردند، این موضوع نباید با دسته‌بندی سیاسی به‌گونه‌ی دیگر تفسیر شود.

قاسمی ادامه داد: فضای امروز کشور نیاز به کار و باور دارد، بنده سیاسی نیستم و علاقه به جبهه‌بندی ندارم ولی اگر تقسیم‌بندی کنیم باید تقسیم بین کارآمدی و ناکارآمدی شود و اگر نگاه «ما می‎توانیم» در کشور تقویت شود، شرایط اقتصادی کشور تقویت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم که شرایط اقتصادی کشور قابل تغییر است، نباید دست‌مان را به بیرون دراز کنیم، مخالف ارتباط با دنیا نیستیم، اقتصاد مقاومتی که نسخه شفابخش اقتصاد ایران است و رهبر معظم انقلاب هم بارها به این موضوع اشاره کرده است، این طور نیست که راه ورود به جهان را ببندیم، ایران 15 کشور همسایه دارد که می‎تواند از این ظرفیت برای فروش محصولات خویش استفاده کند.

قاسمی با اعلام اینکه ساختار صادراتی کشور باید تغییر کند، ادامه داد: از تجربیات دنیا که منجر به حذف دلالی می‎شود باید استفاده کرد.

وی ادامه داد: مشکل امروز مردم موانع اقتصادی است، حل معضل اقتصادی مردم با روحیه و تفکر جهادی قابل انجام است.

وزیر سابق نفت با اشاره به نقش اثرگذار رهبر معظم انقلاب در هدایت کشور یادآور شد: برای رفع مشکلات کشور باید حول محور رهبر انقلاب اسلامی جمع شویم.

قاسمی با اعلام اینکه جبهه مردمی انقلاب اسلامی بنا به ضرورت شکل گرفت، خاطرنشان کرد: این جبهه فراحزبی است، باید چتری برای تفکر اصولگرایی و انقلابی باشیم، اگر خیل عظیم مردم زیر این چتر قرار نگیرند موفقیت حاصل نمی‎شود.

قاسمی اظهار کرد: هدف جبهه تنها موضوع انتخابات نیست، بلکه این جبهه باید همچنان چتر بزرگی برای همه انقلابیون باشد، برنامه‌ریزی برای انتخابات سال 96 یکی از اهداف این جبهه است، باید قادر باشیم که انسجام را در بین همه مردم ایجاد کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها