خبرهای داغ:
بهنام حسن زاده
حجت الاسلام و المسلمین رسایی در جمع طلاب اصفهان؛
نماینده سابق تهران در مجلس گفت: امروز وقتی رهبری از آشتی ملی سخن می‌گویند چند امام جمعه انقلابی همان جملات را تکرار می‌کنند در حالیکه ما نباید همواره منتظر رهبری بنشینیم.
کد خبر: ۸۸۲۸۶۶۳
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ؛ حجت الاسلام حمید رسایی پیش از ظهر امروز در مدرسه صدر بازار در جمع طلاب حوزه علمیه در تبیین خصوصیاتی که موجب نفوذ دشمن در مسئولان می‌شود اذعان کرد: اگر شخصی شجاعت نداشته باشد در اثر تهدیدات نظام‌های استکباری معادلات خود را تغییر می‌دهد درنتیجه این امر تهدیدها، تحقیر و توهین دشمنان افزایش می‌یابد.

* افراد دنیاطلب و بی تقوا به راحتی فریفته زر و زیور دنیا می‌شوند

وی ادامه داد: افراد دنیاطلب و بی تقوا به راحتی فریفته زر و زیور دنیا می‌شوند و دشمن با وعده‌های رنگین آن‌ها را از خط انقلاب به بیراهه می‌کشاند، همچنین مسئولی که مدیریت نداشته باشد و دین را به درستی درک نکند توسط عوامل خارجی مدیریت می‌شود و به راحتی مورد نفوذ دشمن قرار می‌گیرد.

 

* وزرای دولت به دلیل رانت اطلاعات و قدرت از افشای اموال خود جلوگیری می‌کنند

وی در رابطه با تخلفات صورت گرفته و تخطی از قانون توسط وزرای دولت فعلی اشاره کرد: در این دولت وزیری بر سر کار آمده که ثروت هزار میلیاردی دارد در حالی‌که در طول عمر خود عمده در مقام‌های دولتی مشغول بوده از طرفی دو وزیر دیگر نیز هنوز به اصل ۱۴۲ قانون اساسی عمل نکرده‌اند و اموال خود شفاف‌سازی نکرده اند.

حجت الاسلام رسایی پیرامون چرایی عدم شفاف سازی اموال وزرای این دولت تصریح کرد: وزرای دولت به دلیل رانت اطلاعات و قدرت از افشای اموال خود جلوگیری می‌کنند تا به راحتی با استفاده از زد و بند بتوانند تجارت کنند و سود کلان به جیب بزنند.

وی افزود: پس از حذف بنی‌صدر زایشی در جریان انقلاب شکل گرفت که به تشکیل مجمع روحانیت مبارز منجر شد و از آن زمان به بعد مجمع روحانیون و جامعه روحانیت مبارز دو قطب عمده کشور بود و پس از آن از سال ۷۷ واژه اصلاحات وارد ادبیات سیاسی کشور شد که به دنبال اصلاح یکسری از مبانی و اصول قانون اساسی بود.

مدیر مسئول هفته نامه ۹ دی با بیان اینکه اصلاحاتی‌ها اشخاصی بودند که از گذشته انقلابی خود پشیمان بودند افزود: اصلاحات ادعا می‌کرد از ابتدای انقلاب زمانی سپری شده و قانون باید تغییر کند اما عده ای نگران تغییر اصول شدند و اصولگرایان را تشکیل دادند.

* با روی کار آمدن این دولت صف‌بندی‌ها کمی تغییر کرد

وی افزود: بعد از این رویداد با تدبیر رهبری اصلاح طلب انقلابی و اصلاح طلب آمریکایی معرفی شد چنانکه اگر کسی بخواهد با روحیه انقلابی به اصلاح فقر و فساد بپردازد، انقلاب از آن استقبال می‌کند اما اگر کسی به دنبال تغییر اصول اسلام و انقلاب باشد باید مراقب باشد.

رسایی با بیان اینکه از فتنه ۸۸ اصولگرایی دچار تردید و ابهام شده افزود: در ایام فتنه عده ای حاضر نبودند در مقابل فتنه گران موضع بگیرند از طرفی اصولگراهایی بودند که زندگی اشرافی داشتند و سیره‌ خود را مبتنی بر اصول پایه گذاری نکرده بودند.

وی افزود: با روی کار آمدن این دولت صف‌بندی‌ها کمی تغییر کرد که رهبر معظم انقلاب دوقطبی گری را مدیریت کردند که به صف‌بندی انقلابی‌ها و غیر انقلابی‌های درون نظام منجر شد.

نماینده مردم در مجلس نهم در تشریح شخصیت انقلابی ابراز کرد: هرکس استکبارستیز، ساده زیست، مردمی و کارآمد باشد انقلابی است در غیر اینصورت خواه اصلاح‌طلب باشد خواه اصولگرا، انقلابی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه انقلابی در موضع گیری صراحت دارد و در بزنگاه ها از آبروی خود برای بقای انقلاب خرج می کند افزود: زمانی اصولگراهای انقلابی نما در مجلس موضع گیری نمی کردند و ادعا می‌کردند منتظر نظر رهبری هستیم.

*: فتنه کنونی فتنه بزک کردن آمریکا است که در راس این فتنه دولت فعلی قرار دارد

رسایی در ادامه اشاره کرد: امروز وقتی رهبری از آشتی ملی سخن می‌گویند چند امام جمعه انقلابی همان جملات را تکرار می‌کنند در حالیکه ما نباید همواره منتظر رهبری بنشینیم، زمانی هم که ایشان موضع گیری کردند تکرار آن مواضع راهگشا نیست بلکه باید مواضع رهبری را برای مردم تبیین و تشریح کرد.

وی  در تبیین فتنه کنونی اذعان کرد: فتنه کنونی فتنه بزک کردن آمریکا است که در راس این فتنه دولت فعلی قرار دارد و امروز در صدد اثبات جدایی ترامپ از آمریکا است در حالیکه تمامی روسای جمهور آمریکا با همین روش و منش عمل می‌کردند لکن روسای گذشته با چهره ای زیبا به میدان می‌آمدند اما رئیس جمهور فعلی چهره حقیقی آمریکا را به ما نشان داد.

* قوه قضاییه در برخورد با فساد، اصولگرا و اصلاح‌طلب  نباید تفاوتی نداشته باشد.

 

رسایی در رابطه با چرایی اتهام‌های مطرح شده نسبت به قوه قضائیه عنوان کرد: قوه قضائیه برخورد با برخی از اطرافیان و منصوبان رئیس دولت  را در دستور کار دارد اما طرح چنین مسائلی توسط دولت به دلیل تشکیک مردم در عملکرد قوه قضائیه است تا مردم حکم صادره برای اطرافیان دولت را نپذیرند.

وی در ادامه تاکید کرد: قوه قضائیه باید استقلال خود را رعایت کند تا بتواند عادلانه تصمیم بگیرد همچنین در برخورد با فساد، اصولگرا و اصلاح‌طلب نباید تفاوتی نداشته باشد.

رسایی در تشریح دو جریان فکری سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب عنوان کرد: این جریان‌ها دو مبانی دارد، جریان اصلاح طلب به روش پادگانی عمل می‌کند و سازوکار خود را بر مبنای رسیدن به قدرت تنظیم می‌کند از این رو برای رسیدن به قدرت مهره‌های خود را مجبور به پذیرش یا عدم پذیرش مسئولیت می‌کند.

* راه حل برون رفت اصولگرایان از اختلاف نظرها، استفاده از قاعده اقناع

وی افزود: اصولگرایان بر اساس تکلیف‌گرایی عمل می‌کنند اما تکلیف را چه کسی تعیین می‌کند؟ اینجا است که اصولگرایان دچار مشکل می‌شوند چنانکه بر اساس اصول اعتقادی معتقدیم در زمان غیبت امام عصر منبع تکلیف ولی فقیه است لکن هرکجا ولی مصداق تعیین کند جریان اصولگرایی کمترین اختلاف را دارد ولی مواقعی که ولی فقیه نمی‌تواند و نمی‌خواهد تعیین مصداق کند شاخص تعیین می‌کند افراد در مصداق دادن شاخص ها دچار اختلاف می‌شوند .

رسایی  در رابطه با راه حل برون رفت اصولگرایان از اختلاف نظرها اظهار کرد: در چنین مواردی باید از قاعده اقناع استفاده کرد و فردی که حق را به درستی درک کرده بتواند دیگران را اقناع کند و اصلح بودن و مقبولیت کاندیدای موردنظرش را به دیگران اثبات کند.

وی با بیان اینکه در جبهه اصولگرا، اصولگرایی حرف می‌زنند پادگانی عمل می‌کنند اذعان کرد: نیروهای مومن باید مجاب شوند که چرا اصولگرایان تهران چنین تصمیمی گرفته‌اند اما چنین نمی‌کند و فقط دستور می‌دهد که نامزد موردنظر ما فلانی است لکن با توجه به تکلیف‌گرایی نیروها این امر مورد پذیرش مردم قرار نمی‌گیرد و اصولگرایان را منزوی می‌کند.

رسایی تاکید کرد: البته در اصفهان انسان فاضل و ارزشمندی در راس جریان اصولگرایی قرار دارد و مردم اصفهان زیاد با چنین مشکلی روبرو نیستند.

* آقای ولایتی دقیقه ۹۰ پاسخ تلفن‌های آیت الله مهدوی کنی را نمی‌داد

وی در رابطه با تناقضات لیست اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم عنوان کرد: در لیست مجلس اصولگرایان تهران شخصیتی وجود داشت که برجام را می‌پرستید شخصیتی هم بود که برجام را به خاک و خون می‌کشید و این امر مردم را دچار تزلزل کرد و باعث ریزش آرای اصولگرایان شد.

رسایی در تشریح شخصیت‌های متفاوت جریان اصولگرایی اظهار کرد: در زمان انتخابات ریاست جمهوری سه نفر از کاندیداها ائتلاف کردند و قرار بود پس از بررسی‌های نهایی دو نفر به نفع دیگری کنار بکشند اما شخصیتی همچون آقای ولایتی دقیقه ۹۰ پاسخ تلفن‌های آیت الله مهدوی کنی را نمی‌داد از طرفی آقای حداد کناره‌گیری کرد اما در نامه خود ذکر نکرد که به نفع چه کسی کنار می‌رود و همین امر به ریزش آرا دامن زد.

* امروز روحانی مهره سفید گذشته نیست

وی در تشریح شرایط آقای روحانی در انتخابات پیش رو عنوان کرد: آقای روحانی وضعیت قبلی را ندارد چراکه افرادی که به روحانی رای دادند به ده‌ها دلیل همچون عدم ارتباط جایگاه قبلی با سفره مردم، خرج کردن از چهره‌هایی همچون هاشمی، خاتمی و حتی وزیر احمدی نژاد برای بیان دوستی و الفت همه جانبه و بیان شعارهایی همچون ادامه دادن مسکن مهر یارانه ها همچنین روحانی بودن موجب رای آوردن او شد.

رسایی ادامه داد: روحانی شعار هم سانتریفیوژ بچرخد هم کارخانه سر می‌داد لکن با همه این موارد ۰٫۷ درصد بیشتر رای آورد لکن امروز روحانی مهره سفید گذشته نیست و مردم او را روحانی راستگو نمی‌دانند و با عملکردش به دولت قبل عزت بخشید.

وی اظهار کرد: در دوره اخیر اختلافات روحانی با رهبری و قوه قضائیه علنی شد، یارانه‌ها و مسکن مهر را نتوانست ادامه دهد سانتریفیوژ و کارخانه ها توامان فلج شد لکن امروز روحانی ۳۰ درصد ریزش رای دارد، این دولت کار نیست بنابراین نمی‌تواند کشور را در مصیبت‌ها و حوادث یاری کند.

رسایی توصیه کرد: در مقابل روحانی باید کاندیدایی انتخاب شود که کارنامه عملش سفید باشد و درمقابل انتقاداتی که به روحانی دارد به کارنامه خودش انتقادی وارد نباشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها