کد خبر: ۸۸۲۸۶۸۴
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم؛ درچند سال اخیر و با شدت یافتن تحریم‌ها، واژه جدید «اقتصاد مقاومتی» توسط مقام معظم رهبری به ادبیات اقتصادی کشور اضافه و به فراخور وضعیت اقتصادی کشورمان این واژه موردبحث قرارگرفته شده است.

رهبر معظم انقلاب بارها بر اجرای اقتصاد مقاومتی در مقابل نفوذ اقتصادی تأکید داشته و همواره اظهار داشته‌اند : «ملت ایران بایستی در هر شرایطی با تکیه‌بر توانایی‌های خود اقتصاد کشور را حتی در شرایط تحریم اداره کند»، تا آنجا که سال 1395 را به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل نام‌گذاری کردند.

از نامگذاری سال 1395 می‌توان به‌ وضوح به اهمیت تبدیل شعار به عمل در بحث اقتصاد مقاومتی پی ببریم.

فاطمه زارع از اهالی شهرستان خاتم بخش مرکزی هرات ، یکی از بانوان کارآفرین در زمینه اقتصاد مقاومتی است که در سال‌های اخیر توانسته با تأسیس یک واحد گاوداری، اشتغالی برای خود و خانواده‌اش ایجاد کند.

زارع در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم درباره شروع فعالیت خود در زمینه گاوداری اظهار داشت: فعالیت خود را در عرصه اقتصاد مقاومتی با ایجاد یک گاوداری در فضای کوچک شروع کردم.

وی افزود: در ابتدا با سرمایه یک میلیون تومانی که ازطریق کمیته امداد امام خمینی(ره) به صورت وام دریافت کردم فعالیتم را آغاز و کم کم با کمک همسرم گاوداری را گسترش دادم.

بانوی کارآفرین هراتی خاطر نشان کرد: بیست سال است که در این حرفه مشغول به کار هستم و خوشبختانه توانستم تا حدودی مشکلات مالی خانواده را تامین کنم. ولی برای گسترش گاوداری احتیاج به همراهی و کمک مسئولین داریم.

زارع گفت: چیزی که بسیار کلیشه ای شده اما همیشه بوده و خواهد بود.عدم حمایت دولت با وام های بلند مدت و با سود معقول است.

کارآفرین هراتی عدم خرید شیر از دامدار به قیمت واقعی، نداشتن صنایع تبدیلی مثل کارخانه شیر و ماست در شهرستان و گرانی خوراک را مهمترین مشکلات دامداران و گاوداران هراتی عنوان کرد.

وی افزود: در چند سال اخیر دامداران زیادی در همین منطقه هرات به دلیل کم بازده بودن و عدم توجیه اقتصادی دامداری هایشان را تعطیل کرده اند و به شغل های دیگر پرداخته اند.

بانوی کارآفرین هراتی با اشاره به وظیفه مهم مسئولین در حمایت از کارآفرینان خاطر نشان کرد: از مسئولان محترم تقاضا دارم اگر واقعا به فکر دامپروری مملکت هستند، دامدار را دریابند.

ارسال نظرات