گزارش بسیج از همایش بزرگان و معتمدین جامعه عشایری کشور/2:
همایش هم اندیشی سران و بزرگان و معتمدین جامعه عشایری کشور صبح امروز در سالن شهید فهمیده سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۸۷۹۵
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در همایش هم اندیشی سران و بزرگان و معتمدین جامعه عشایری کشور که صبح امروزدر سالن شهید فهمیده سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، با اشاره به نقش اثر گذار عشایر در مبارزه با تهدیدات دشمنان انقلاب اسلامی اظهار داشت: بهترین جایگاه و محل استفاده از شجاعت و کارآمدی عشایر حمایت از حریم ، حوزه دین و اعتقادات است.

وی با طرح این سوال که عشایر اصولا چه جایگاهی در تقسیم بندی جامعه دارند افزود: براساس آنچه جامعه شناسان و تاریخ شناسان یاد می کنند اصالت زندگی بشر به صورت عشیره ای شکل گرفته است وپس از آن زندگی جوامع بزرگ از عشایر و اقوام بزرگ به وجود آمده است. در عشایر زمینه حفظ ارزش های زندگی به دلیل نوع زندگی خاص و سالم آنها به مراتب بیشتر است و این سخن بسیاری از بزرگان ما است.

نماینده ولی فقیه در وزارت با بیان اینکه سخت کوشی و طاقت فرسا از ویژگی های بارز عشایر است، خاطر نشان کرد: در طول تاریخ هم بارها دیده ایم که هرجا خاک کشور مورد تهدید دشمن قرار گرفته است این عشایر بودند که بیش از همه در دفاع از مرزهای کشور خوش درخشیدند.

وی عشایر را ذخایر انقلاب اسلامی خواند و گفت این موضوع بارها ثابت شده است که عشایر و اقوام مختلف با وحدت و یک پارچگی مثال زدنی خود در دفاع از حریم کشور کوشا بودند.

آیت الله عالمی در ادامه به تولیدات و محصولات عشایر اشاره کرد و گفت: تولیدات و محصولات عشایر از سلامت بسیار بالایی برخوردار هستند و با توجه به اینکه عشایر از هرگونه آلاینده و مواد غیر طبیعی پرهیز می کنند، محصولات آنها نیز که عموما شامل دامپروری و لبنیات می شود از سلامت بسیار بالایی برخوردار و این موضوع ارزشمند است.

وی با اشاره به مشکلات این قشر زحمتکش اذعان کرد: متاسفانه بارها دیده ایم که زندگی عشایر مورد هجوم برخی صنایع معدن کاران، زمین خواران، کوه خواران قرار گرفته است و این افراد حقوق طبیعی عشایر را به راحتی زیر پا می گذارند. باید توجه داشت که با این رویه نسل های آینده عشایر مورد خطر قرار می گیرد و مسئولان باید به فکر سامان دهی این معضل باشد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پایان با اشاره به بروز استعداد های گوناگون در جوامع عشایری گفت: عشایر به دلیل زندگی سالم در طبیعت از استعدادهای فراوانی برخوردار هستند که لازم است این استعداها با برنامه ریزی مدون و دقیق به شکوفایی رسیده و پرورش یابند.
ارسال نظرات