زکات همچون درختی است که با هرس کردن، بارورتر مي‌شود و علاوه بر آن موجب فقرزدايي و حل نيازهاي محرومان نيز خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۲۸۸۸۰
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه در استان زنجان در جلسه تقدير از مؤديان زكات بر استفاده بيشتر از روحانيون و مبلغان براي مشاركت بيشتر مردم تأكيد كرد و گفت: با برنامه‌های اجرایی مختلف دبیرخانه شورای زکات سازماندهی هزینه‌کرد آن اثربخش شده است.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان پرداخت زکات را موجب برکت مال دانست و افزود: زکات همچون درختی است که با هرس کردن، بارورتر مي‌شود و علاوه بر آن موجب فقرزدايي و حل نيازهاي محرومان نيز خواهد شد.

وی در ادامه با تاكيد بر استفاده از ظرفيت روحانيون در تبليغ و ترويج زكات افزود: با توجه به جايگاه روحانيون اين افراد نقش بسزايي در توجيه مردم و در نتيجه افزايش زكات پرداختي دارند.

آيت‌الله خاتمي در ادامه به هزينه‌كرد درست و اصولي زكات نيز تأكيد كرد و گفت: اولویت هزینه‌کرد زکات برای فقرا و نیازمندان بوده و تا وقتی که دریک روستا نیازمند زندگي مي‌كند هزینه کرد زکات در سایر امور اولویت ندارد.

وي گفت: همه مودیان زکات و عاملان آن اگر در حوزه زکات سفیر باشند و در این بخش نقش خود را ایفا كنند، اثربخشي آن بيشتر خواهد شد.

نماينده ولي فقيه در استان زنجان با اشاره به این که افزایش میزان پرداخت زکات در جامعه از سوی مردم می توان زمینه اجرای بهتر طرحهای عمرانی در روستاها و مناطق محروم را فراهم کند، تصریح کرد: آحاد جامعه اسلامی باید توجه داشته باشند پرداخت زکات به عنوان یک فریضه مهم دینی بسیار حائز اهمیت است.

ارسال نظرات